۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۳۱۶۲۲۶

بزرگداشت سی‌وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در باکو برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت سی‌وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به همت رایزنی فرهنگی ایران در باکو برگزار و بیش از ۲۵۰ جلد نشریه با موضوع «انقلاب اسلامی ایران» توزیع شد.
باکو

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، به مناسبت سی‌وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مراسم جشنی با حضور سفیر و رایزن فرهنگی ایران و نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان و جمعی از شعراء و نخبگان و دوستداران انقلاب اسلامی در سالن اجتماعات شهریار رایزنی فرهنگی کشورمان در باکو برگزار شد.


این مراسم با تلاوتی چند از کلام‌الله مجید از سوی «الکین علی اف» از قاریان ممتاز جمهوری آذربایجان آغاز، سپس کلیپی با عنوان "تا آخر ایستاده‌ایم" به نمایش گذاشته شد.


* پیروزی انقلاب اسلامی تحت رهبری امام خمینی(ره)، موهبتی الهی است


نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان ضمن تقدیر از رایزنی فرهنگی ایران جهت برگزاری جشن انقلاب، گفت: بعد از گذشت سی‌وهفت سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همچنان محققان و تحلیلگران در مورد چگونگی این رویداد بزرگ در حال تحقیق هستند، چراکه پیروزی انقلاب اسلامی تحت رهبری امام خمینی(ره)، موهبتی الهی است.


حجت‌الاسلام والمسلمین «اجاق‌نژاد» در ادامه سخنان خود، اظهار کرد: در ابتدا تصور برخی بر این بود که این انقلاب پا برجا نمی‌ماند، اما به حول و قوه الهی همه دنیا شاهد بودند که این نهضت روز به روز قوی‌تر و مستحکم‌تر شده است که اتفاق این مهم، مرهون رهبری امام خمینی(ره) و درایت و هدایت‌های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و همچنین، وحدت بین همه اقشار و مردم در ایران بود که در نهایت آمریکا را به تسلیم واداشت.


وی به جایگاه رفیع اسلام و حرکت شتابان آن در جهان، اشاره کرد و جای پیدا کردن اسلام در دل جوانان دنیا و نفوذ اسلام در جای جای عصر حاضر را تأثیر پذیری قلوب حق جویان از این انقلاب و نهضت اسلامی دانست.


نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان در سخنان پایانی خود، ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س)، مطالبی در خصوص آن حضرت والامقام بیان کرد.


* دهه فجر؛ یادآور ورود پیروزمندانه امام خمینی(ره) به ایران اسلامی


رایزن فرهنگی ایران در باکو طی سخنانی گفت: دهه فجر انقلاب اسلامی از ایام‌الله است و به همین خاطر مردم ایران این روزها را جشن می‌گیرند. دهه فجر یادآور ایام ورود پیروزمندانه حضرت امام خمینی(ره) به ایران اسلامی، پس از سال‌ها تبعید و استقبال میلیونی و بی‌نظیر مردم ایران از امام(ره) و همچنین، پیروزی مردم بر رژیم شاهنشاهی است.


«سید ابراهیم ابراهیمی‌نائید» در خصوص پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در سطح جهانی به ویژه مذاکرات 1+5، اظهار کرد: آمریکا و دیگر کشورهای غربی، طی سال‌هایی طولانی بر خلاف قوانین بین‌المللی هیچ حقی برای ایران در تولید انرژی هسته‌ای و استفاده صلح‌آمیز از آن قائل نبودند؛ اما با پایمردی ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران، خوشبختانه هم‌اکنون شاهد به رسمیت شناخه شدن حق غنی‌سازی و استفاده از تکنولوژی هسته‌ای از سوی ابرقدرت‌ها برای ایران هستیم.


وی اظهار کرد: پیروزی جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات طولانی‌مدت با کشورهای غربی و توفیقات بدست آمده نه تنها حقانیت ایران را به جهانیان ‌نمایاند، بلکه به نفع صلح منطقه و همسایگان است.


در بخش پایانی این مراسم، سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو ضمن تشریح برخی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی و تفاوت اساسی آن با سایر انقلاب‌های دیگر در طول تاریخ، در خصوص شرایط حال حاضر این کشور اسلامی به عنوان قدرت بزرگ منطقه‌ای توضیحاتی را ارائه داد.


«محسن پاک‌آیین» همچنین، انقلاب اسلامی را یک انقلاب دینی و ضد استکباری خواند و گفت: انقلاب اسلامی به استبداد داخلی و استعمار خارجی خاتمه داد و دست ابرقدرت‌ها را از کشور کوتاه کرد و علم و تکنولوژی روز را برای مردم به ارمغان آورد.


وی در سخنان خود به روابط فی مابین دو کشور ایران و آذربایجان اشاره کرد و گفت: در آینده‌ای نزدیک در سطح روابط دو کشور شاهد جهش بسیار بزرگی خواهیم بود.


بنابر اعلام این خبر، این مراسم همراه با اجرای موسیقی سنتی و نمایش گروه تئاتر رایزنی فرهنگی کشورمان در باکو و توزیع بیش از 250 جلد نشریه با موضوع «انقلاب اسلامی ایران» به پایان رسید./982/ب102/د

ارسال نظرات