۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۳۱۶۳۱۶
مدیر گروه­های علمی شبکه ولایت پیشنهاد کرد؛

پخش برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای دینی مورد تأیید در کشور

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه­های علمی شبکه جهانی ولایت خواستار طراحی فرستنده­های ویژه­ برای پخش برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای مورد تأیید از جمله شبکه جهانی ولایت شد تا مردم کشورمان نیز بتوانند در داخل کشور از برنامه‌های مفید چنین شبکه‌هایی بهره‌مند شوند.
شبکه ولايت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت­الاسلام عباسی مدیر پاسخگویی به شبهات شبکه جهانی ولایت قبل از ظهر امروز در مراسم بازدید رییس مجلس شورای اسلامی از این شبکه خاطرنشان کرد: در بخش رصد این شبکه، برخی از شبکه­ها را به صورت کامل و بعضی دیگر را به صورت موردی رصد می­کنیم و کلیپ­ها و مطالب براساس موضوعات و کارشناسان آرشیو می شود و سه شبکه را به صورت دائم مورد رصد قرار می گیرد.

 

وی درباره رصد شبهات شبکه­های ماهواره­ای ضددینی اظهار داشت: دو شبکه فارسی و عربی که از شبکه­های مسیحی هستند را که غالبا نقدهای تندی بر اسلام دارند، رصد می­کنیم و چند شبکه دیگر به صورت موردی در مواقع و زمان­های خاص رصد می­شود و برای آنها نقدهایی ارائه و همچنین مستندهای ساخته می­شود.

 

مدیر پاسخگویی به شبهات شبکه جهانی ولایت افزود: بر اساس تحلیلی که نسبت به شبکه­ها صورت می­گیرد، سعی می­شود نقدهای مناسبی انجام شود؛ مستند 204 را در قالب 42 دلیل درباره مقصر بودن عربستان در فاجعه منا در 52 دقیقه تولید کردیم که از رسانه ملی پخش شد؛ در کشتن آیت­الله شیخ نمر تا آخر هفته 7 جلسه ویژه برنامه داشتیم که از کارشناس­های مختلف شیعه و سنی در آنها استفاده کردیم.

 

در ادامه حجت­الاسلام والمسلمین طبسی، مدیر گروه­های علمی شبکه جهانی ولایت گفت: اگر این شبکه نبود، وضع تکفیری­ها کولاک می­کرد و شبکه ولایت جلوی روندشان را گرفته است.

 

وی افزود: امکان طراحی فرستنده­های ویژه­ای شبیه گیرنده های دیجیتال وجود دارد که برخی شبکه های ماهواره ای مورد تأیید از جمله شبکه جهانی ولایت از طریق آن پخش شود تا مردم کشورمان نیز بتوانند در داخل کشور از برنامه های مفید چنین شبکه هایی بهره مند شوند.

 

خانم فقیهی، مدیر واحد خواهران شبکه جهانی ولایت در ادامه این مراسم به ارائه گزارشی از این بخش پرداخت و گفت: واحد خواهران این شبکه دارای چهار گروه علمی است که در حوزه خانواده و بانوان فعالیت می کند که در این گروه علمی شبهات ساماندهی شده و پاسخ داده می­شود.

 

با توجه به رویکرد این شبکه، خواهران نیز در این عرصه وارد شده­اند و به خاطر تأثیرگذاری که در مخاطبان داشته، در حوزه اخلاق، کلام و مانند آن نیز برنامه­هایی را دارد./822/پ202/ی

ارسال نظرات