۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۳۱۶۳۵۲
استاد حوزه علمیه استان مرکزی:

حوزه‌های علمیه پایگاه ترویج اسلام و مکتب اهل بیت هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه استان مرکزی حوزه‌های علمیه را پایگاه های ترویج و گسترش اسلام و مکتب اهل بیت(ع) دانست و گفت: طلاب در حوزه های علمیه باید در هر زمان دغدغه خدمت به جامعه را داشته باشند و در راستای رفع مشکلات برنامه ریزی و گام بردارند.
حجت‌الاسلام احمد غلاميان، استاد حوزه علميه استان مرکزي

حجت‌الاسلام احمد غلامیان استاد حوزه علمیه استان مرکزی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حوزه‌های علمیه را پایگاه های ترویج و گسترش اسلام و مکتب اهل بیت(ع) دانست و بیان کرد: طلاب در حوزه های علمیه باید در هر زمان دغدغه خدمت به جامعه را داشته باشند و در راستای رفع مشکلات برنامه ریزی و گام بردارند.

 

برگزاری مسابقات قرآنی در حوزه های علمیه

استاد حوزه علمیه استان مرکزی با بیان این که حوزه های علمیه در ایران اسلامی باید خانه تربیت حافظان قرآن کریم باشد، خاطرنشان کرد: طلاب باید در حوزه های علمیه باید در عرصه‌های مختلف قرآنی فعالیت کنند و مسؤولان نیز فعالیت های قرآنی در حوزه را یک ضرورت مهم بدانند.

 

وی با اشاره به این که قرآن کریم دارای ظرفیت بسیار بالایی در تمامی امور اجرایی کشور است، گفت: برگزاری مسابقات قرآنی در حوزه های علمیه  می تواند سبب گسترش و ایجاد انگیزه بر گسترش فعالیت‌های فرهنگی قرآنی در بین طلاب شود.

 

اساتید حوزه های علمیه تقوا را به طلاب انتقال دهند

حجت‌الاسلام غلامیان با بیان این که اساتید حوزه های علمیه باید دین‌شناسی و تقوا را به خوبی به طلاب جوان انتقال دهند، گفت: امروز مدیران و اساتید حوزه های علمیه رسالت سنگینی در پرورش طلاب برای نظام اسلامی بر عهده دارند و باید علم را به بهترین نحو موجود به طلاب انتقال دهند.

 

استاد حوزه علمیه استان مرکزی افزود: حوزه های علمیه باید نسبت به تربیت طلاب مستعد و توانمند دغدغه داشته باشند و همچنین همواره  باید قدر امانت های الهی که خداوند متعال که در اختیار آنها قرار را بدانند و شکر گذاری کنند.

 

احساس آرامش از برکات سبک زندگی اسلامی

حجت‌الاسلام غلامیان با تاکید بر این که حوزه های علمیه در ایران اسلامی باید معنویت را در سراسر جهان ترویج و انتقال دهند، گفت: حوزه های علمیه به عنوان مهد پرورش عالمان و فقهای دینی، باید نماد وحدت و همدلی اسلامی در سراسر جهان باشند.

 

استاد حوزه علمیه استان مرکزی با بیان این که احساس آرامش از برکات و دستاوردهای سبک زندگی اسلامی است، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه در جامعه باید در مسیر تحقق سبک زندگی اسلامی تلاش کنند و  این مهم را در جامعه اسلامی تدوین و ترویج دهند.

 

حجت‌الاسلام غلامیان در ادامه با بیان این که حوزه های علمیه باید مکتب شیعه را به جهانیان معرفی کنند، خاطرنشان کرد: شاگردی در مکتب اهل بیت(ع)، جذب و تربیت نیروهای طلبه متدین و همچنین ترویج آموزش علوم اسلامی و حوزوی از جمله مزایای تحصیل در حوزه است./842/302/ب3

ارسال نظرات