۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۰
کد خبر: ۳۱۶۵۷۰
اسفندماه سال جاری؛

آزمون سراسری حفظ قرآن در استان مرکزی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: بزرگ‌ترین آزمون سراسری حفظ قرآن با حضور بیش از 4 هزار نفر در اسفند ماه سال جاری در استان مرکزی برگزار می شود.
حجت الاسلام آيت الله عباسيان مديرکل اوقاف و امور خيريه استان مرکزي

حجت‌الاسلام آیت‌الله عباسیان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با بیان این که قرآن کریم هنر خداوند متعال است که به انسان ها هدیه شده است، گفت: فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی با تهاجم فرهنگی دشمن مقابله می کند.

 

قرآن کریم سبب عزت و سربلندی مسلمانان می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به این که توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: قرآن کریم سبب عزت و سربلندی مسلمانان می شود و تمامی انسان ها باید به خوبی از این نعمت الهی بهره مند شوند.

 

حجت‌الاسلام عباسیان با بیان این که میان نعمت‌های الهی قرآن کریم بالاترین نعمت قرآن کریم است، خاطرنشان کرد: انس و الفت با قرآن کریم و آموزه های گرانبهای کلام وحی تضمین کننده سعادت دنیا و آخرت است.

 

حضور بیش از 4 هزار نفر در بزرگ‌ترین آزمون سراسری حفظ قرآن

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: بزرگ‌ترین آزمون سراسری حفظ قرآن با حضور بیش از 4 هزار نفر در اسفند ماه  سال جاری در استان مرکزی برگزار می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خاطرنشان کرد: مرحله کتبی و شفاهی آزمون سراسری طرح تربیت حافظان حفظ قرآن به عنوان بزرگ‌ترین رویداد حفظ قرآن در استان طبق روال گذشته در اسفند ماه برگزار خواهد شد.

 

تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم و ترویج فرهنگ قرآنی

حجت‌الاسلام عباسیان بیان داشت: به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم و ترویج فرهنگ قرآنی در بین اقشار جامع به ویژه جوانان و نوجوانان و نقش و تاثیر جامعه قرآنی کشور در اعتلای فرهنگ جامعه تربیت 7 هزار و 546 نفر حافظ قران در دستور کار اداره اوقاف استان قرار گرفته است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خاطرنشان کرد: آزمون شفاهی این مسابقات از یکم تا دوازدهم اسفند و مرحله کتبی نیز به طور همزمان در 13 اسفند در سراسر استان برگزار می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در ادامه با اشاره به اینکه راستی آزمایی از کلاس‌های طرح تربیت حافظان قرآن کریم در استان به پایان رسیده است یادآور شد: کلاس‌ها در تمامی شهرستان‌ها به صورت مداوم و با حمایت ادارات اوقاف در حال برگزاری است./842/302/ب3

 

ارسال نظرات