۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۴
کد خبر: ۳۱۶۵۸۳
استاد حوزه علمیه تأکید کرد؛

ضرورت الگوبرداری جوانان از حضرت زینب/ پیوند بین نسل جدید و اهل بیت وظیفه مبلغان است

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب(س) مشهد با بیان این مبلغان دینی می توانند پیوند عمیقی بین جوانان و حضرت زینب(س) ایجاد کنند، گفت: معرفی سبک زندگی این بزرگواران و بیان کاربردی ویژگی های اخلاقی و رفتاری ایشان می تواند راهگشای جوانان قرار گیرد.
ضرورت الگوبرداری جوانان از حضرت زینب/ پیوند بین نسل جدید و اهل بیت وظیفه مبلغان است

بانو اعظم التفاتی، معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب(س) مشهد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به بیان عظمت و جایگاه حضرت زینب(س) پرداخت.

 

وی با اشاره به این که حضرت زینب(س) تربیت شده خاندان وحی هستند، افزود: ایشان تنها کسی هستند که مصاحبت با هفت تن از معصومین را داشته اند و از این فرصت نهایت بهره را برده و به حد اعلی ایمان رسیده اند.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد افزود: دختر امیرمؤمنان(ع) همچون مادرشان عفیف و مانند پدرشان شجاع و صبور بودند. نقطه اوج این شخصیت بزرگوار نقش آفرینی در واقعه کربلا بود. صحنه ای که ایشان را به عنوان سفیر کربلا به جهان اسلام معرفی کرد.

 

التفاتی ابراز داشت: حضرت زینب(س) به دلیل درک وجود مبارک هفت تن از معصومین و نیز تتبع خودشان برای درک فضایل و بزرگواری های اخلاقی بسیار موفق و می توان گفت جامع صفات نیک اخلاقی بودند.

 

حضرت زینب اوج شکوه خود را در مدیریت بحران به نمایش گذاشتند
استاد اخلاق مدرسه علمیه حضرت زینب(س) مشهد: از میان مجموع صفات حضرت زینب(س) برای بنده صفت مدیریت ایشان در زمان بروز بحران و مشکل بسیار دوست داشتنی است. حضرت زینب(س) در اوج مصائب و مشکلات در مقابل دشمنان هرگز اظهار عجز نکرده و با بیان جاودان «مَا رایت الا جَمیلا» اوج شکوه خود را در مدیریت بحران به نمایش گذاشتند.

 

وی با خاطرنشان کردن این که حضرت زینب(س) به دلیل درک واقعه عاشورا و رفتار مدبرانه شان در آن واقعه جانسوز آموزگار صبر می‌باشند، افزود: به نظر بنده حضرت زینب(س) تجلی صبر و معنای صبر هستند. ایشان در مقابل مصیبتی صبر کردند که بالاتر از آن نمونه ای در عالم وجود ندارد و به همین دلیل است که صبر در وجود ایشان پر رنگ تر شده است.

 

مبلغان دینی می توانند پیوند عمیقی بین جوانان و حضرت زینب ایجاد کنند
معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب(س) مشهد با بیان این مبلغان دینی می توانند پیوند عمیقی بین جوانان و حضرت زینب(س) ایجاد کنند، افزود: معرفی سبک زندگی این بزرگواران و بیان کاربردی ویژگی های اخلاقی و رفتاری ایشان می تواند راهگشای جوانان قرار گیرد، جوان امروز به دنبال الگوهایی روشن در زندگی خود می شود و بر مبلغان و معلمان است تا بتواند پیوند عمیقی بین جوانان و این الگوها برقرار کنند. برگزاری حلقه های گفتمانی و برنامه های پرسش و پاسخ در این زمینه می تواند پاسخگو باشد.

 

وی گفت: مدرسه علمیه حضرت زینب (س) به دلیل انتساب به این بانوی بزرگوار از ابتدای تأسیس کوشیده است با برگزاری و اجرای برنامه های مختلف در راستای اعتلای نام آن بزرگوار بکوشد.

 

التفاتی افزود: به همین دلیل در طول سابقه 40 ساله، این حوزه علمیه همه ساله در ایام شهادت و میلاد آن بانو برنامه های متعددی را در راستای معرفی شخصیت ایشان طراحی و اجرا می کند. این برنامه ها در ابعاد علمی و فرهنگی و تبلیغی طراحی و اجرا می شود که مشروح آن در سایت مدرسه علمیه حضرت زینب(س) مشهد، موجود است./1309/302/ب1

ارسال نظرات