۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۳۱۶۶۱۸
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نبی اکرم کرمانشاه:

تعلقات دنیوی مانع ترفیع درجات اخروی و رسیدن به قرب الهی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) کرمانشاه با اشاره به این‌که مقام قرب الهی برجسته ترین جایگاه انسان است، گفت: تعلقات دنیوی همچون ریسمانی بر دست و پای فرد، مانع ترفیع درجات اخروی و دست یابی به مقام قرب الهی می شود.
حجت الاسلام گودرزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام غلامرضا گودرزی، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) کرمانشاه پیش از ظهر امروز با حضور در مدرسه علمیه امام خامنه ای کرمانشاه در جمع طلاب خواهر، اظهار داشت: خداوند متعال انسان را بی هدف خلق ننموده است زیرا خداوند حکیم برَی از خلقت بیهوده بوده و در خلق هر مخلوقی‌ هدفی را قرار داده است.


حجت الاسلام گودرزی تصریح کرد: مقام قرب الهی از برجسته ترین جایگاه های انسان بوده و برای دست یافتن به آن باید تمام اعمال بر مبنای رضایت الهی صورت گیرد.


مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه افزود: خداوند بر تمام اعمال و نیات ما آگاه و از تمام امور ما با خبر است، نباید اجازه داد گناهان و تعلقات دنیوی انسان را از مقام قرب الهی دور سازد.


وی یادآور شد: دلبستگی و وابستگی به دنیا همچون ریسمانی بر دست و پای انسان، مانع ترفیع درجات اخروی و دست یابی او به مقام قرب الهی خواهد بود، افرادی که به راحتی از جان و مال و تعلقات دنیوی در راه خدا گذر می کنند یعنی هیچ گونه وابستگی به دنیا نداشته و تنها به رضای الهی و قرب او می اندیشند.


حجت الاسلام گودرزی با بیان راهکارهایی از بزرگان و علما همچون علامه طباطبایی به تشریح روش برطرف ساختن موانع پرداخت و اذعان داشت: بزرگان روش های گوناگونی را برای دوری از گناه و کسب مقام قرب الهی بیان کرده اند که شامل مشارطه، مراقبه، محاسبه و دیگر مراحل است.


مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) ابراز داشت: انسان باید پیش از آغاز کارهای روزانه با خود شرط کند که اعمالی را که خلاف دستورات الهی است انجام ندهد و در طول روز بر اعمال خود مراقبت ورزیده و هر شب به محاسبه اعمال خود بپردازد.


وی تأکید کرد: در مرحله بعد فرد به معاقبه پرداخته و در صورتی که اعمالی را خلاف دستور الهی به انجام رساند در این مرحله خود را عقاب و سرزنش نماید و جریمه ای را برای این اعمال قرار دهد.


حجت الاسلام عسگری در پایان گفت: یکی از نشانه های ایمان حقیقی افراد، اقرار زبانی، اعتقاد عمیق قلبی و عمل به آموزه ها است که با انجام این سه رکن ایمان فرد حقیقی بوده و بر ترک گناهان نیز مصمم خواهد بود./857/303/ب2

ارسال نظرات