۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۳۱۶۷۰۷
عضو مرکز شیعه شناسی دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی:

ترویج اقامه نماز اول وقت سبب کاهش معضلات اجتماعی می شود

خبرگزاری رسا ـ عضو مرکز شیعه شناسی دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این که فرهنگ اقامه نماز اول وقت سرمایه‌ای است که می‌تواند برای کاهش معضلات اجتماعی و فردی از آن بهره مند شد، گفت: آشنا کردن جوانان با نماز خدمت بزرگ و ارزشمندی محسوب می شود و مسؤولان باید در راستای فرهنگ سازی این مهم در جامعه اسلامی گام بردارند.
تييين اقامه نماز اول وقت سبب کاهش معضلات اجتماعي مي شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت‌الاسلام محمدرضا دیانت عضو مرکز شیعه شناسی دفتر حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی ظهر امروز یکشنبه 25 بهمن ماه در همایش استانی طرح مبین(مدیریت برنامه یاوران نماز) ویژه مدیران مدارس آموزش و پرورش استان مرکزی که در اراک برگزار شد، گفت: ترویج و توسعه نماز در جامعه اسلامی ضرورتی مهم است.

 

اقامه نماز رشد و بالندگی جامعه را به همراه دارد

عضو مرکز شیعه شناسی دفتر حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که تبلیغ، ترویج و توسعه نماز در جامعه اسلامی باید نهادینه شود، گفت: تبیین و گسترش فرهنگ نماز در اقامه آن نقش بسزایی بر عهده دارد و با توسل به نماز و فرایض الهی می توان خود را گناه نجات داد.

 

حجت‌الاسلام دیانت با بیان این که اقامه نماز رشد و بالندگی جامعه را به همراه دارد، گفت: نماز اثرات مثبت در زندگی فردی و اجتماعی افراد دارد و همچنین اقامه نماز اول وقت از جمله مواردی است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

 

آشنا کردن جوانان با نماز خدمتی بزرگ و ارزشمند

عضو مرکز شیعه شناسی دفتر حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این که فرهنگ اقامه نماز اول وقت سرمایه‌ای است که می‌تواند برای کاهش معضلات اجتماعی و فردی از آن بهره مند شد، گفت: آشنا کردن جوانان به نماز خدمت بزرگ و ارزشمند محسوب می شوند و مسؤولان باید در راستای فرهنگ سازی این مهم در جامعه اسلامی گام بردارند.

 

حجت‌الاسلام دیانت با بیان این که نماز به عنوان رکن اصلی دین است، خاطرنشان کرد: مدیران مدارس نباید نظرات خود را به دانش‌آموزان تحمیل کنند، زیرا این امر دلسردی قشر دانش‌آموز را نسبت به بیان نظر به همراه دارد و اقامه نماز در مدارس باید دغدغه همه مدیران و مربیان آموزش و پرورش باشد.

 

مربیان مدارس باید دلسوز بوده و دغدغه نماز را داشته باشند

عضو مرکز شیعه شناسی دفتر حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به این که مربیان باید دلسوز بوده و دغدغه نماز را داشته باشند، خاطرنشان کرد: مربیان مدارس افزون بر افزایش میزان آگاهی خود باید از مقبولیت و محبوبیت برای علاقه مند کردن دانش‌آموزان نسبت به موضوع نماز برخوردار شوند.

 

حجت‌الاسلام دیانت با بیان این که ایمان مقدمه‌ای برای ظهور رشد معنوی است و گام اول برای جذب افراد برای دست‌یابی به جایگاه مورد نظر خودشان ایمان و باور است، اظهار داشت: نماز آثار و برکات بی‌شمار اخلاقی، معنوی به همراه دارد و خانواده‌ها با استفاده از این مزیت‌ها می‌توانند اقامه نماز را در بین فرزندان نهادینه کنند.

 

عضو مرکز شیعه شناسی دفتر حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه با اشاره به این که نوجوان دارای ویژگی‌هایی از قبیل استقلال طلبی، مستقل بودن، اعتماد به نفس هستند و مهم‌تر از همه نیاز به توجه در این قشر بسیار احساس می‌شود، گفت: امروز شاهدیم که آسیب‌های رسانه‌ای نوجوان را تهدید می‌کند و با افزایش سواد رسانه‌ای نوجوانان، می‌توان شناخت آنها را نسبت به مقوله نماز دوچندان کرد./842/202/ب1

ارسال نظرات