۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۳۱۶۷۲۴
رییس مرکز تخصصی حدیث حوزه خبر داد؛

تربیت 600 مربی نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در مرکز تخصصی حدیث

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز تخصصی حدیث حوزه از تربیت 600 مربی نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در این مرکز خبر داد و گفت: این افراد به عنوان استاد در سراسر کشور معارف اهل بیت را به مردم می‌آموزند.
حجت الاسلام فرهاد عباسي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام فرهاد عباسی، رییس مرکز تخصصی حدیث حوزه در اختتامیه جشنواره آیت الله العظمی بروجردی که عصر امروز در ساختمان پژوهشکده حدیث حوزه تالار ثقة الاسلام کلینی برگزار شد، با نقل حدیثی از امام حسین(ع) مبنی بر اینکه «کسی که حدیث پژوه و حدیث خواه باشد برای منافع دنیوی، هیچ نصیبی از آخرت نخواهد برد ولی کسی که با حدیث اهل بیت دنبال خیر آخرت باشد خداوند عطیه می‌دهد به او خیر دنیا و آخرت را» گفت: این حدیث، هدف ما در تمام فعالیت‌هایمان است.

 
رییس مرکز تخصصی حدیث ادامه داد: تمام همکاران ما در پژوهشکده حدیث حوزه این حدیث را در فعالیت‌های خود مد نظر قرار دهند و امیدوارم که در کار خود موفق باشید.
 
حجت الاسلام عباسی درباره نام این جشنواره را که آیت الله العظمی بروجردی است ابراز داشت: آیت الله بروجردی باب جدیدی را در تفقه حدیث باز کردند و تفقه امروز وابسته به نوع نگاه و مجاهدت این بزرگوار است، نامگذاری به علت اینکه جا داشت از این بزرگمرد عرصه حدیث تقدیر شود به نام وی نامگذاری شد.
 
وی اظهار داشت: ارزیابی‌های این جشنواره بدون تسامح بوده و سخت‌گیری فراوانی در داوری‌ها انجام شده است؛ دو اثر معرفی شده توسط پژوهشگران نشان داد که کیفیت این آثار در چه حدی بوده است.
 
رییس مرکز تخصصی حدیث دو پژوهش برگزیده را مقدمات اجتهاد دانست و گفت: مجتهدین امروز برای رسیدن به اجتهاد از این دو اثر بی نیاز نیستند، از این رو من از همه شرکت کنندگان تشکر می‌کنم.
 
حجت الاسلام عباسی تصریح کرد: پژوهشکده حدیث دو امتیاز دارد، اول کیفیت اساتید آن و دیگری فعال بودن پژوهشگران و کشیدن بار این مجموعه بر دوش پژوهشگران، محصلین و فارغ التحصیلان این مرکز است.
 
وی تصریح کرد: پژوهشکده حدیث پژوهشکده برتر حوزه است و همین شرکت کنندگان در هر جایی شرکت می‌کنند از برگزیدگان هستند، فارغ التحصیلان این مجموعه در همین پژوهشکده تدریس می‌کنند؛ کتابخانه حاصل زحمت این عزیزان است و طلاب ما در مراکز دیگر نیز در حال تدریس هستند.
 
رییس مرکز تخصصی حدیث ادامه داد: امروز مرکز تخصصی حدیث بیش از 600 نفر را در سراسر کشور به عنوان معلم و مربی نهج البلاغه و صحیفه سحادیه تربیت کرده و این افراد در مراکز مختلف کشور تدریس می‌کنند.
 
حجت الاسلام عباسی افزود: 8 کتاب و 80 مقاله و دو مجله حاصل فعالیت دانش آموختگان این مرکز است هر چند فعالیت‌های زیادی مانده است که باید انجام شود ولی این مرکز تخصصی بین سی مرکز جزو سه مرکزی است که تمام محتوای آن مورد قبول آموزش عالی بوده است./836/202/ب2
ارسال نظرات