۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۳۱۶۸۹۰
آیت الله مجتهد شبستری:

مردم به افراد دارای ملاک‌های انقلابی رأی دهند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز حضور گسترده مردم در انتخابات را سبب یأس و ناامیدی دشمن و عامل قدرت برای کشور دانست و گفت: مردم در کنار حضور پرشور در انتخابات باید به کاندیدای اصلح و دارای ملاک های انقلابی رأی دهند.
آيت الله مجتهد شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری امروز در نخستین کنگره بزرگداشت 12 شهید ورزشکار آذربایجان شرقی، با اشاره به اهمیت تربیت، اظهار داشت: انسان موجودی از جهت جسم و روح تربیت پذیر است.

 


وی با اشاره به اهمیت ورزش و تربیت جسمی جوانان، ابراز داشت: دین مبین اسلام به ورزش و تربیت جسمی اهمیت بالایی داده است، در جمهوری اسلامی ایران نیز ورزش و ورزشکاری مورد توجه قرار داشته و پیشرفت روز افزونی دارد، امروز جوانان ما دارای مقامات جهانی در ورزش هستند و سبب سربلندی کشور در جهان شده اند.

 


امام جمعه تبریز با بیان این‌که در امر ورزش باید اخلاق در ورزشکاران و تماشاگران آن به یک فرهنگ تبدیل شود، افزود: نظم و انظباط در امر ورزش باید مورد اهمیت قرار داده شود و تماشاگران و ورزشکاران با نظم و اخلاق در میادین حضور داشته باشند.

 


وی در ادامه با اشاره به بعد تربیت روحی و اهمیت بالای آن، تربیت جسمی را مقدمه‌ای برای تربیت روحی دانست و خاطرنشان کرد: شهدای ورزشکار هم در بعد روح و هم در بعد جسم افتخار آفریدند و سربلند پروردگار خود را ملاقات کردند.

 


عضو خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه والای شهادت و انفاق جان در راه دین، اظهار داشت: شهدا با انقاق جان خود بالاترین سخاوت را انجام دادند، شهدا به مقامی رسیده‌اند که بالاتر از آن وجود ندارد، خانواده شهدا که توانسته‌اند چنین فرزندانی تربیت کنند شایسته تقدیر هستند.

 


وی 22 بهمن را نماد روح بلند ملت ایران و تربیت والای آن ها عنوان و تأکید کرد: ملت ایران با ادامه راه شهدا و با روحی بلند در 22 بهمن حماسه آفریدند و دشمن را مأیوس و مضمحل کرده و ثبات خود بر ارزش های اسلامی را برای جهان به نمایش گذاشتند.

 


آیت الله شبستری ولایت فقیه را مؤلفه ثبات و امنیت کشور دانست و ابراز اشت: ایران اسلامی در شرایطی که منطقه در آتش می سوزد در امنیت کامل و آرامشی قرار دارد که حتی کشورهای غربی و مدعی نیز از آن بی بهره بوده و این امنیت را مدیون ولایت فقیه هستیم.

 


وی با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس خبرگان رهبری نسبت به انتخابات مجلس شورای اسلامی، افزود: حضور گسترده سبب یأس و ناامیدی دشمن و عامل قدرت برای کشور است، در کنار حضور در انتخابات باید ملت به کاندیدای اصلح و دارای ملاک های انقلابی رأی دهند./854/202/ب1

ارسال نظرات