۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۳۱۶۹۹۲

علمای بحرین نسبت به تبعات دستگیری شخصیت‌های دینی هشدار دادند

خبرگزاری رسا ـ علمای بحرین در بیانیه‌ای بازداشت رییس مجلس علمای اسلامی این کشور را محکوم و آنرا در راستای سیاست سرکوب مخالفان برشمردند.
علماي بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، علمای بحرین با صدور بیانیه‌ای بازداشت حجت الاسلام سید مجید مشعل رییس مجلس علمای اسلامی بحرین را به شدت محکوم کردند.


در این بیانیه تاکید شده است که حجت الاسلام سید مشعل شخصیتی ملی است و تمامی سخنان و مواضع وی مسالمت آمیز، در جهت منافع ملی و مطالبه‌های اصلاحی عادلانه مردم است.


علمای بحرین افزودند: فراخواندن سید مشعل به دادستانی بحرین در راستای طرح از پیش برنامه ریزی شده هدف قرار دادن سیاسی رهبران و الگوهای مردم بوده تا آنجا که این اقدام امروزه برای همگان مشخص و آشکار شده است.


علمای بحرین خاطر نشان کردند: اتهام‌های ادعا شده علیه این شخصیت دینی، حیله‌گرانه و سیاسی است و ما به شنیدن و تکرار این ادعاها از سوی مسؤولان حکومتی عادت کردیم. هدف از چنین تهمت‌هایی تنها خاموش ساختن فریاد عدالت خواهی و آزادی و نیز سرکوب ضمیر بیدار، هشیار و مطالبه گر مردم در عرصه آزادی، کرامت و عزت ملی است.


این بیانیه با اشاره به افزایش روند هدف قرار دادن علمای دین به دلیل انجام واجب دینی و ممارست به حقوق آنان در بیان دیدگاه‌ها تصریح کرد که این روند دارای تبعات بسیار حساس و خطرناکی برای جامعه است.


علمای بحرین در پایان با محکومیت سیاست‌های ستمکارانه، جامعه جهانی را به تحمل مسؤولیت خود در برابر تعهد نظام آل خلیفه مبنی بر پایبندی به عهدنامه‌های بین المللی، توقف سیاست بستن دهان مخالفان و تحت پیگرد قرار دادن علما دعوت کرد.


حجت الاسلام سید مشعل صبح دیروز به اتهام تشویق در براندازی نظام و ایجاد آشوب و اغتشاش در آستانه سالروز انقلاب مردمی 14 فوریه به دادستانی بحرین فراخوانده شد./981/ب902/د

ارسال نظرات