۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۳۱۷۱۳۲
دبیر ستاد انتخابات استان کرمان خبر داد؛

تعداد نامزدهای انتخابات دهمین مجلس شورای اسلامی در استان کرمان به 148 نامزد رسید

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد انتخابات استان کرمان گفت: دو نامزد از مجموع چهار نامزد رد صلاحیت شده که در آخرین مرحله حق اعتراض داشتند، مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفتند و با تایید این دو نفر تعداد نامزدهای استان کرمان به 148 نامزد رسیده است.
مجلس

علیار اسکندری نسب دبیر ستاد انتخابات استان کرمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: یک نامزد از تهران به حوزه انتخابیه رفسنجان و انار و دو نامزد از قم و یزد به حوزه انتخابیه کرمان و راور منتقل شدند، و یک نامزد مجلس شورای اسلامی نیز از حوزه انتخابیه کرمان و راور به چهارمحال و بختیاری انتقال پیدا کرده است.


وی با بیان این که نامزدهای تایید صلاحیت شده مجلس شورای اسلامی در استان کرمان می توانند فعالیت های تبلیغاتی خود را از روز پنجشنبه 29 بهمن آغاز کنند، تصریح کرد: این تبلیغات تا ششم اسفند ادامه دارد.


اسکندری نسب خاطرنشان کرد: صلاحیت پنج نامزد مجلس خبرگان رهبری از 22 داوطلب نام نویسی شده در استان کرمان نیز توسط شورای نگهبان تایید شد و نامزدهای مجلس خبرگان رهبری در استان کرمان تبلیغات انتخاباتی خود را از 22 بهمن در استان آغاز کرده اند.


دبیر ستاد انتخابات استان کرمان خاطرنشان کرد: مجموع شعب اخذ رای در استان کرمان دو هزار و 164 شعبه است که 910 شعبه اخذ رای استان کرمان سیار و هزار و 254 مورد ثابت است.


وی شمار دست اندرکاران انتخابات را نیز در استان کرمان حدود 33 هزار و 236 نفر اعلام کرد و یادآور شد: به نامزدهای انتخابات و طرفداران آنان نیز توصیه می کنیم حدود قانونی و اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند.


اسکندری نسب بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات به عنوان موضوع مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی و ریاست جمهوری تاکید کرد و از نامزدها خواست برنامه های خود را به مردم ارایه و از تخریب سایر نامزدها خودداری کنند.


دبیر ستاد انتخابات استان کرمان ابراز کرد: استان کرمان با 23 شهرستان و 9 حوزه انتخابیه اصلی 10 نماینده در مجلس شورای اسلامی و سه نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.


وی در پایان گفت: از 105 داوطلبی که تایید صلاحیت نشدند چهار نفر در شورای نگهبان حق اعتراض داشتند که بر اساس آخرین اعلام این شورا 27 بهمن دو نفر تایید و دو نفر نیز رد صلاحیت شدند./9709/302/ب3

ارسال نظرات