۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۳۱۷۲۰۷

انجمن حقوق بشر آزادی رییس مجلس اسلامی علمای بحرین را خواستار شد

خبرگزاری رسا ـ انجمن حقوق بشر بحرین با محکومیت بازداشت رییس مجلس اسلامی علمای این کشور بر لزوم آزادی هرچه سریعتر این عالم بحرینی تاکید کرد.
حجت الاسلام سيد مجيد مشعل از روحانيان مبارز بحريني

 

به گزارش خبرگزار رسا، انجمن حقوق بشر بحرین در بیانیه‌ای اعلام کرد که قوه قضائیه این کشور بار دیگر نامه‌های این انجمن پیرامون شیوه‌های «سرکوب قومیتی» و اقدام در جهت محدودسازی آزادی‌های مختلف در بحرین را به شوارای حقوق بشر سازمان ملل متحد ارسال خواهد کرد.


این اقدام در حالی صورت گرفت که دستگاه قضایی بحرین چند روز قبل با متوجه ساختن اتهام‌های واهی به حجت الاسلام سید مجید مشعل رییس مجلس اسلامی علمای بحرین به دادستانی این کشور فراخوانده شد تا پس از تحقیقات و بازجویی‌های لازم پرونده این روحانی شیعی به دادگاه مربوطه ارسال شود.


انجمن حقوق بشر بحرین با اشاره به این موضوع خاطر نشان کرد: رهبران بحرینی که چشمان خود را در برابر واقعیت تبعیض نژادی و مذهبی علیه شیعیان در این کشور بسته‌اند، نماینده ویژه سازمان ملل در بخش آزادی‌های دینی را از بازدید منامه ممنوع ساخته و همچنان اقدام‌های تبعیض گرایانه خود را در حق بیش از 60 درصد از جمعیت‌های دینی کشور ادامه می‌دهد.


این بیانیه افزود: همزمان با بازگشایی دور جدید شورای حقوق بشر، «آزار و سرکوب به انگیزه دین و مذهب در بحرین» یکی از موضوعاتی است که تعدادی از هیأت‌های حقوقی از طریق گزارش‌های ارائه شده به واحد مربوطه در سازمان ملل متحد، به بررسی آن خواهند پرداخت.


این انجمن تاکید کرد: حجت الاسلام مشعل نمونه بارز یک شخصیت دینی است که همواره دیگران را به مسالمت سیاسی و دینی و نیز مطالبه و تقویت حقوق شهروندی دعوت کرده است. باید نقشه‌های حیله‌گرانه در حق این روحانی شیعی متوقف شود./981/ب902/د

ارسال نظرات