۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۳۱۷۲۲۱
رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی:

تخریب و سیاه‌نمایی در انتخابات سرمایه‌های اجتماعی کشور را هدر می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی با تأکید بر قانون‌مداری در تبلیغات انتخاباتی، گفت: تخریب رقبا و سیاه‌نمایی علیه خدمات دولت و نظام در انتخابت، سبب از دست دادن سرمایه‌های اجتماعی کشور می‌شود.
نوروزيان- رييس ستاد انتخابات خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، محمدرحیم نوروزیان، رییس ستاد انتخابات استان خراسان شمالی، امروز در نشست توجیهی نامزدها و رؤسای ستادهای انتخاباتی خراسان شمالی که در محل تالار حافظ شهرداری بجنورد برگزار شد، با اشاره به آغاز تبلیغات انتخاباتی نامزدهای مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: باید کاندیداهای انتخابات در عین دوستی و رفاقت، در چارچوب قانون و رعایت موازین اخلاقی با یکدیگر رقابت کنند.

 

وی بابیان اینکه نباید نامزدهای انتخاباتی از فردای شروع تبلیغات، تخریب رقبای خود را آغاز کنند، افزود: در این زمینه ستاد انتخابات استان از حقوق تمامی نامزدهای انتخاباتی در مرکز استان و شهرستان‌ها به‌طور مساوی دفاع خواهد کرد.

 

نوروزیان با اشاره به اینکه تخریب رقبا و سیاه‌نمایی علیه خدمات دولت و نظام در انتخابات، سبب از دست دادن سرمایه‌های اجتماعی کشور می‌شود، خاطرنشان کرد: افزون بر این نمایندگانی که از سوی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی سر صندوق آراء هستند نیز می‌بایست قانون‌مدار و بااخلاق بوده و اجازه هیچ‌گونه تخلف انتخاباتی را ندهند.

 

وی بابیان اینکه بر اساس قانون باید تمام تبلیغات انتخاباتی 24 ساعت قبل از شروع انتخابات پایان یابد و در صورت مشاهده تخلف محسوب می‌شود، از نامزدهای انتخاباتی خراسان شمالی خواست تا هرچه سریع‌تر مسؤول ستاد انتخاباتی خود را به ستاد انتخابات معرفی کنند تا با هماهنگی با مسؤولان ستادها از این‌گونه تخلف‌های احتمالی جلوگیری شود.

 

نوروزیان در ادامه با اشاره به تبلیغات مجازی نامزدهای انتخاباتی، اظهار کرد: فضاهای مجازی فرصت مناسبی برای تبلیغات انتخاباتی هستند اما در این زمینه لازم است نامزدهای انتخاباتی خود مطالب منتشر شده در شبکه‌های مجازی منتسب به خود را رصد کنند تا مشکلی پیش نیاید.

 

وی با تأکید بر رعایت شئون اخلاقی و موارد قانونی در فضای مجازی، افزود: در این دوره از انتخابات فضای مجازی به عنوان فرصت ویژه تبلیغاتی، نقش مهمی ایفا می‌کند اما باید نامزدها و طرفداران آن‌ها در استفاده از این فضا مراقبت‌های لازم را داشته باشند.

 

نوروزیان ادامه داد: با وجود دشواری‌های موجود در رصد فضای مجازی، تحلیل محتوا در این فضا با دقت و جدیت انجام‌شده و با تخلفات و قانون‌شکنی‌های احتمالی نامزدها و حامیان آن‌ها در فضای مجازی نیز همانند فضای واقعی برخورد می‌شود.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه در دوره پیش انتخابات مجلس شورای اسلامی در کل کشور پنج هزار نفر داوطلب شده بودند، افزود: افزایش شمار داوطلبان انتخابات مجلس در این دوره نشان‌دهنده حساسیت مردم نسبت به شرایط کشور و تلاش برای تشکیل مجلسی با نمایندگانی متعهد و توانمند است.

 

وی اظهار کرد: امروز، بیست و نهم بهمن‌ماه اسامی نهایی نامزدهای انتخابی رسماً از سوی فرمانداری‌ها اعلام شده و در این زمینه تمام افراد باید به نظر شورای نگهبان به عنوان داور نهایی تمکین کنند تا مشکلی ایجاد نشود.

 

نوروزیان با اشاره به تأیید صلاحیت 61 نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان شمالی، از نامزدها خواست تا در تبلیغات خود از ورود به برخی از مسائل خودداری کنند.

 

وی بابیان اینکه امنیت یکی از مهم‌ترین مسائل استان است، خاطرنشان کرد: اگر در طول دوره برگزاری انتخابات فرد یا افرادی بخواهند با اقدامات خود امنیت و آرامش استان را به هم بزنند با آن‌ها به‌شدت برخورد می‌شود.

 

نوروزیان تصریح کرد: در این زمینه نامزدهای انتخاباتی می‌بایست از ورود به مسائل قومیتی، مذهبی، موارد امنیتی و برون‌مرزی و تقسیمات کشوری خودداری کرده و مسائل حساسیت‌برانگیز را مطرح نکنند.

 

رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی در خاتمه اظهار امیدواری کرد که با تلاش همگانی، شاهد شور و نشاط ملی و تحقق حماسه سیاسی در هفتم اسفندماه امسال بوده و دو انتخابات پیش رو با مشارکت حداکثری مردم برگزار شود./9314/202/ب1

ارسال نظرات