۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۷
کد خبر: ۳۱۷۲۸۲
شمشادی:

عربستان قادر به برهم زدن معادلات سوریه نیست

خبرگزاری رسا ـ خبرنگار سابق جمهوری اسلامی ایران در سوریه و عراق با بیان این‌که عربستان را حامی مردم سوریه دانستن شبیه لطیفه است، گفت: این امر را حتی خود سعودی ها هم باور نمی کنند که حامی مردم سوریه باشند و خود آن ها گروه های تروریستی را به وجود آورند.
ايران و روسيه و سوريه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسن شمشادی، خبرنگار سابق جمهوری اسلامی ایران در سوریه و عراق شب گذشته در سلسله نشست های بزم اندیشه در مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی به تحلیل تحولات منطقه پرداخت.

 

فضاسازی رسانه های غربی جهت بهره گیری از تحولات سوریه


وی با اشاره به فضاسازی رسانه های غربی جهت بهره گیری از تحولات سوریه، گفت: در قضیه سوریه رسانه ها به صورت گسترده و با طراحی مدون وارد شدند تا آن چه در سوریه رخ می دهد را انقلاب مردمی بدانند و برای مقاصد خود از آن بهره ببرند.

 

شمشادی افزود: این شبکه های مختلف رسانه ای بمباران منطقه ای را شروع کردند که وقتی به این شبکه ها دقت می شد، تصور بر این بود که جمعیت 23 میلیونی از 14 استان سوریه در یک طرف قرار دارد و یک نفر دیگر که بدون حامی است در طرف دیگر قرار دارد.

 

شکست فضاسازی رسانه ای علیه بشار اسد و بهره گیری از آن

خبرنگار سابق جمهوری اسلامی ایران در سوریه و عراق به شکست فضاسازی رسانه ای علیه بشار اسد و بهره گیری از آن، اشاره  و اظهار کرد: زمان زیادی از تحولات سوریه نگذشته بود که مردم به موضع و اهداف این فضاسازی رسانه ای پی برند و با شکست مواجه شدند.

 


وی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب از اهداف پشت پرده دشمنان سوریه پرده برداشت، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب نخستین موضع گیری را نسبت به تحولات سوریه داشتند و به این نکته اشاره کردند که ما خواهان اصلاحات قانونی در سوریه هستیم و خواسته های مردم سوریه را می دانیم و آن چه در سوریه می گذرد توطئه و هدف آن ها مقاومت است.

 

شمشادی به تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهداف پشت پرده دشمنان سوریه و پیدایش تروریست ها در سوریه اشاره و خاطرنشان کرد: از فرمایشات رهبر معظم انقلاب زمان زیادی سپری نشده بود که جرقه های تروریست در سوریه زده شد و تروریست داخلی و سپس تروریست خارجی و در حال حاضر از 85 کشور ده ها تروریست در سوریه می جنگند.

 


خبرنگار سابق جمهوری اسلامی ایران در سوریه و عراق صهیونیست ها را در خلق تروریست ها دخیل دانست و گفت: در گروه‌های تروریستی دست های صهیونیست ها خود را نشان می دهد و با وجود این که مناطقی را اشغال کردند یک نفر از این تروریست ها به سمت اسرائیل شلیک نکرد.

 


قضیه سوریه فراتر از دولت است

وی با بیان این که قضیه سوریه فراتر از دولت است، ابراز کرد: قصه سوریه دولتی نیست و سیاست گذاری در خصوص سوریه سبب تحولات سیاسی شد و ورق به سمت ارتش سوریه برگشت.

 


شمشادی با اشاره به پیش روی و موفقیت های ارتش سوری، افزود: روند تحولات میدانی در سوریه به روند تحولات میدانی گره خورد و به نفع سوریه و منافع ملی جمهوری اسلامی ایران رقم خورد.

 

خبرنگار سابق جمهوری اسلامی ایران در سوریه و عراق به دست پر بودن سوریه در مذاکرات ژنو 3 اشاره و خاطرنشان کرد: طرف مخالف با این نیت در مذاکره حضور پیدا کرده بودند تا با وارد کردن فشار به هیأت سوری آن ها را مجبور به ترک میز مذاکره کرده و با تبلیغات گسترده آن ها را ناسازش بخوانند اما با توجه به دست پر بودن دست هیأت سوری و پیش روی های ارتش سوریه، طرف مخالف میز مذاکره را ترک کرد و پیش بینی آن ها برعکس شد.

 


اهمیت سوریه در افکار عمومی جهان


وی با اشاره به اهمیت سوریه در افکار عمومی جهان، اظهار کرد: سوریه از نظر استراتژیک، نقشه ژئوپولیتیکی، سیاسی، اقتصادی و خط لوله در دریا بسیار مهم است و نیز از نظر مکانی جنب اسرائیل قرار دارد.

 


شمشادی افزود: سوریه در موقعیت جغرافیایی حساس قرار دارد که در هر طرف که قرار گیرد معادلات را تغییر می دهد بنابراین اهمیت سوریه در افکار عمومی دنیا به این علت است.

 


خبرنگار سابق جمهوری اسلامی ایران در سوریه و عراق به زمان بر بودن مقاومت در سوریه اشاره و بیان کرد: طرف مقابل قوی است و این امر طبیعی است که مقاومت زمان زیادی طول بکشد از طرفی ما نیز کوتاه نیامدیم.

 


وی به محبوبیت بشار اسد در بین مردم سوریه اشاره و اظهار کرد: 60 تا 70 درصد بشار اسد بین مردم سوریه محبوبیت دارد و خود وی نیز به نظر مردم احترام می گذارد که اگر مردم بخواهند وی در آینده سیاسی سوریه شرکت می کند اما این مسأله به آمریکا و اسرائیل و دیگر کشورها مربوط نمی شود و مردم سوریه خود سرنوشت خود را رقم بزنند.

 


شمشادی در خصوص این که تا چه زمانی در سوریه جنگ ادامه خواهد داشت، گفت: تا زمانی که جبهه حق علیه باطل است، خوی استعماری عربستان به دنبال تقویت خود و قدرت منطقه ای و فرامنطقه ای است و نیز پروژه های اسلام هراسی وجود دارد این جنگ ادامه دارد.

 


خبرنگار سابق جمهوری اسلامی ایران در سوریه و عراق مقاومت در سوریه را عمیق تر نسبت به گذشته دانست و ابراز کرد: نگاه به مقاومت عمیق تر شده است چون مردم کشته، مثله و آواره شده اند و مقاومت را با معنای وسیعتری می بینند.

 


عربستان را حامی مردم سوریه خواندن لطیفه است


وی به ناکامی عربستان در برار سوریه اشاره و خاطرنشان کرد: عربستان قادر نخواهد بود معادلات سوریه را بر هم بزند چون اگر این توانایی را داشت در یمن موفق می شد.

 


شمشادی عربستان را حامی مردم سوریه خواندن را جک و لطیفه دانست و گفت: این امر را حتی خود سعودی ها هم باور نمی کنند که حامی مردم سوریه باشند و خود آن ها گروه های تروریستی را به وجود آورند.

 


خبرنگار سابق جمهوری اسلامی ایران در سوریه و عراق به سیاست روسیه در سوریه اشاره و اظهار کرد: روسیه در سوریه نگاه راهبردی دارد و با وجود تلاش دشمنان سوری با تهدید، تطمیع  و فشار سوریه را رها نکرد./1310/202/ب1

ارسال نظرات