۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۳۱۷۸۶۴
استاد سطح عالی حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

سنگ تمام حضرت زهرا در بندگی خدا و تبعیت از پیامبر

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین بطحایی با بیان این‌که حضرت فاطمه(س) در بندگی خداوند سنگ تمام گذاشت، گفت: بندگی خالصانه و تبعیت از پیامبر حضرت زهرا را به مقام سیده زنان عالم رساند.
حجت الاسلام والمسلمين بطحايي، استاد حوزه و دانشگاه

حجت‌الاسلام والمسلمین سید هاشم بطحایی، استاد حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: ویژگی‌های حضرت فاطمه(س) با توجه به سن کم و عمر کوتاه حضرت زبانزد است و در عالم ملک و ملکوت منحصر به فرد است.

 

وی افزود: برخورد پیامبر اکرم(ص) با حضرت فاطمه(س) برخورد یک پدر با دختر نبود بلکه برخورد با یک صاحب مقام بود به طوری که وقتی پیامبر به منزل فاطمه(س) می‌‌رفت، حضرت به استقبال می‌آمد و همچنین وقتی حضرت زهرا(س) به منزل پیامبر مشرف می‌شدند، ایشان نیز به استقبال فاطمه می‌رفتند و دست دخترشان را می‌بوسیدند و این اهمیت مقام حضرت زهرا(س) را می‌رساند.

 

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: مقام وجودی حضرت زهرا(س) به دلیل بندگی صد در صد خالص ایشان به پیشگاه الهی است و خلوص نیت حضرت موجب شد ایشان در جمع 14 معصوم قرار بگیرند و معصوم مقام ویژه‌ای است که ما جز این 14 نفر در عالم اسلام به کسی نمی‌دهیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین بطحایی با بیان این‌که حضرت فاطمه(س) در بندگی خداوند سنگ تمام گذاشت، بیان داشت: تمام عمر، ذکر و فکر حضرت زهرا(س) بندگی خدا، اطاعت از دستورات قرآن و سنت پدرش رسول اکرم(ص) بود.

 

وی با اشاره به این‌که حضرت زهرا(س) خواستگاران متمول و ثروتمند بسیاری داشت ولی با امیرمؤمنان(ع) که در آن زمان فردی تهیدست بود ازدواج کرد، ادامه داد: ملاک‌های حضرت فاطمه(س) برای زندگی مشترک پرهیزکاری، لیاقت و بندگی خاص‌بودن حضرت علی(ع) بود و از بیشتر غرایض زنانه مثل علاقه‌مندی به زیورآلات چشم‌پوشی کرد.

 

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) بنا به توصیه پدر در طول زندگی از امیر مؤمنان(ع) درخواستی نکرد تا مبادا حضرت شرمنده شود و وقتی پیامبر برای مهمانی به خانه دخترش آمد و وسیله‌ای برای پذیرایی نبود، ناگهان بسته‌ای معطر(مائده‌ای) از سوی خداوند بر حضرت زهرا(س) نازل شد و اینجا بود که پیامبر اکرم(ص) فرمود «خدا را شکر می کنم که نمردم و دیدم همان‌گونه که برای مریم(س) دختر عمران مائده‌ای از آسمان آمد، برای دخترم فاطمه زهرا(س) هم این مائده نازل شد.»

 

وی با اشاره به این‌که تمام زندگی حضرت زهرا(س) جز بندگی و عبادت خداوند نبود، گفت: همین بندگی خداوند و تبعیت از رسول اکرم(ص) موجب شد حضرت، سیده زنان عالمیان لقب بگیرند و این امتیاز حضرت فاطمه(س) نسبت به اولین و آخرین زنان در عالم است./907/ت302/س

ارسال نظرات