۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۳۱۷۹۴۷
مدیر حوزه علمیه برادران بندرعباس:

تبیین اخلاق و سیره عملی حضرت زهرا بهترین نوع عزاداری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه برادران بندرعباس گفت: بهترین عزاداری، بیان فضائل و مناقب و مصائب آن حضرت و ذکر اخلاق و سیره عملی و دفاع ایشان از امامت است که در همه اعصار باید برای مردم تبیین شود.
حجت الاسلام اوليايي

حجت الاسلام مرتضی اولیایی مدیر حوزه علمیه برادران بندرعباس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، معرفت به حضرت زهرا(س) را ناممکن دانست و گفت: فاطمه زهرا(س)کسی است که محور رسالت خاتمیت و قطب ولایت است.

 

وی با اشاره به برخی از فضائل حضرت صدیقه کبری(س) افزود: این بانوی گرانقدر به مقامی رسیده است که رضای او تابع رضای خدا و غضب او تابع غضب خداست.

 

مدیر حوزه علمیه برادران بندرعباس تاکید کرد: احیای گرامیداشت ایام فاطمیه باید همانند دهه عاشورا برای جهان اسلام با اهمیت و ارج گذاشته شود.

 

وی ادامه داد: اگر فرهنگ فاطمی وجود نداشته باشد، باور به رسول اکرم(ص)، ائمه معصومین(ع) و امامت آسیب می بیند.

 

حجت الاسلام اولیایی ابرازداشت: عزاداری برای حضرت فاطمه(س) بندگی به خدا، اجر رسالت خاتم الانبیا، اظهار اخلاص به علی مرتضی و تسلیت به تمام ائمه هدی است و هیئات مذهبی باید قدر عملشان را بدانند.

 

وی با تاکید بر اینکه شعار دهه فاطمیه باید حجاب و حیای فاطمی باشد تصریح کرد: با توجه به اهمیت ایام فاطمیه و عنصر حیا و حجاب در یک جامعه اسلامی می توان امروز این امر را به عنوان یک ضرورت مطرح کرد که حجاب و حیای فاطمی شعار ایام فاطمیه باشد.

 

مدیر حوزه علمیه برادران بندرعباس، بیان فضائل و مناقب و مصائب آن حضرت و ذکر اخلاق و سیره عملی و دفاع وی از امامت را بهترین عزاداری دانست که در همه اعصار باید برای مردم تبیین شود.

 

حجت الاسلام اولیایی در بخش دیگری از سخنان خود، انتخاب حضرت زهرا(س) به عنوان یکی از بزرگ ترین الگوهای انسانی در ابعاد مختلف یکی از بارزترین شخصیت های این بانوی بزرگ اسلام است.

 

وی با اشاره یبه بعد فردی حضرت فاطمه(س) ادامه داد: این بانوی والامقام، در بعد فردی، شخصیتی است که نه تنها به خاطر رابطه فرزندی، بلکه به خاطر حقیقت وجودی و کمالات نفسانی اش، از محبوب ترین افراد در نزد پیامبر محسوب می شد.

 

مدیر حوزه علمیه برادران بندرعباس، گفت: حضرت زهرا(س) در بعد خانواده، نمونه ای کامل و روشن برای حسن رفتار در خانواده و همسری فداکار، مطیع، قانع و مادری فهیم است.

 

حجت الاسلام اولیایی در بخش پایانی سخنان خود ضمن تشریح برنامه های حوزه علمیه برادران بندرعباس در دهه اول فاطمیه،؛ اعزام طلبه های سطح 2 به مساجد شهری و روستایی شهرستان بندرعباس، توجیه و تبیین دانش آموزان از ابعاد مختلف زندگانی حضرت فاطمه(س) توسط ائمه جماعات اعزام شده به مدارس، برگزاری مراسم عزاداری در محل حوزه علمیه برادران را از اهم این برنامه ها برشمرد./851/302/ب3

ارسال نظرات