۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۳۱۷۹۹۳
حجت الاسلام میرباقری:

برای رسیدن به بهشت باید از دنیا دور شد

خبر گزاری رسا ـ استاد اخلاق گفت: پیامبر اکرم(ص) برای هدایت انسان بر او نازل شد تا بتواند امتحان های سخت الهی را پشت سر گذاشته و با چشم پوشی از شکوفه های دنیایی به بهشت برسد
دانشگاه امام صادق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد مهدی میر باقری استاد اخلاق در ادامه بحث اخلاق خود که شامگاه یک‌شنبه دوم اسفند ماه در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد با بیان اینکه خداوند از جمله مقرراتی که برای پیامبر و أهل بیت مقرر کرده است فتنه دشمنان است اظهار داشت: ائمه برای شناخت حقایق این دنیا در لباس بشر برای ما ظاهر شده اند تا فتنه ها و امتحاناتی که برای انسان هست را به ام نشان بدهند تا راه درست را انتخاب کنند.

 

وی در ادامه افزود: در واقعه عاشورا امام حسین(ع) به دنبال حکومت نبودند و با شهادت خود با آن کیفیت قصد نشان دادن حقایق به مردم را داشتند. پس میبنیم که ائمه ما برای اینکه مردم صبر در مقابل فتنه را یاد بگیرند تا حقایق روشن شود بر ما فرستاده شدند.

 

استاد اخلاق با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) أهل بیت خود را جمع کرد تا پیام خدا را به انها برسانند گفت:خداوند متعال می فرمایند من دشمنان شما را به فتنه بر شما قرار می دهم،خاندان پیامبر نیز گفتند ما بر این امر صبر میکنیم تا به ثواب الهی خدا برسیم.

 

حجت الاسلام میر باقری با بیان اینکه در برخی روایات آمده است که در شب معراج پیامبر از خداوند خواستن که داستان سقیفه اتفاق نیافتد تصریح کرد: خداوند متعال این موضوع را نپذیرفت و بیان نمودند که مردم همین قدر که زبانی بگویند ما إیمان اورده ایم کافی نیست و باید در بندگی خود ثابت کنند.

 

وی ادامه داد: امتحان سنگینی که خداوند بر دوش ائمه گذاشتند دامن امت را نیز می گیرد و در اصل انهایی که پیرو أهل بیت هستند در گرو این امتحان ها قرار می گیرند،پس ما نیز در این امتحان الهی باید کنار ائمه خود بایستیم.

 

حجت الاسلام میر باقری با بیان اینکه ائمه پای این امتحان می ایستن گفت: این مردم هستند که ممکن است نتواند بار این امتحان ها را تحمل کنند، ائمه خودشان در این امتحانات صبر پیشه می کنند و ترس از آن ندارند،پس این مردم هستند که باید استقامت را از پیامبر طلب کنند.

 

استاد اخلاق افزود: بعد از فوت پیامبر اکرم(ص) امام علی(ع) فرمودند که بعد از پیامبر وقایعی در راه است که اگر سران سقیفه بدانند مانند طناب در چاه به خود می لرزند،پس اگر بتوانید در این امتحانات کنار ولی خدا باشید می توانید حقیقت توحید را درک کنید.

 

حجت الاسلام میر باقری با اشاره به اینکه خیلی از انسان ها در این امتحان مردود می شوند بیان کرد: بسیاری از مردم به دنبال پیامبر میرفتند و به ایشان می گفتند که چرا همه خوبی ها و شکوفایی برای دیگران است و سختی ها برای ماست،امتحان خدا سخت است پس انسان نباید جلوه های ظاهری دنیا را ببیند و اگر چشم را به فریب های دنیا بست خداوند مزد او را نقدأ می دهد.

 

استاد اخلاق اضافه کرد: اگر چشم به شکوفه های دنیا بسته شود جهنم دنیا برای او از بین می رود و بهشت برایش فراهم می شود،یکی از جلوه های سخت امتحان این دنیا این است که خداوند این دنیا را جهنم قرار داده و اونایی که کوچک و حقیر باشند و چشم به شکوفه های دنیا بسته باشند منکر ربوبیت خدا می شوند.

 


وی ادامه داد: جریان ربوبیت خداوند از طریق پیامبر اکرم(ص) منتقل می شود، پس پیامبر بر مردم امده است که انسان را از اتش دنیا رد کند تا خیر را به ما نشان دهد، حال اگر انسان می توانست یکی از رزق هایی که سر سفره ائمه است بدست آورد رزق حلال و پاک نصیبش می شد.

 

حجت الاسلام میر باقری با بیان اینکه هر کس بر سر سفره رزق پیامبر نشیند به سفره اولیاء طاغوت کشیده می شود بیان کرد: سر سفره طاغوت شیطان نشسته است و رزق حرام و ناپاک را ترویج می دهد، پس برای رسیدن به رزق پاک باید از از حیات دنیا رد شویم و به حیات واقعی که اخرت است برسیم.

 


وی در پایان با اشاره به انتخابات و جریان اعتدال گفت: اعتدالیون شعر درست کرده اند که نابرجام ها باید خانه نشین شوند پس اعتدال این شعار کجا رفته معلوم نیست این شعارها نشان می دهد بی بی سی و غربی ها را خیال باطل برداشته که نماینده برای خودشان به مجلس بفرستند./٩٥٩١/202/ب3

ارسال نظرات