۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۳۱۸۲۲۰
عضو کمیته مدارج علمی حوزه‌های علمیه:

التزام به مبانی فکری نظام اسلامی و تلاش در رفع مشکلات مردم از شاخصه‌های انتخاب اصلح است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام جزایری در تبیین شاخصه‌های انتخاب مطلوب و شایسته در انتخابات گفت: شایسته است افرادی به مجلس شورای اسلامی راه یابند که به مبانی فکری نظام به ویژه اصل ولایت فقیه در عمل ملتزم باشند؛ خودشان را مدیون نظام، انقلاب اسلامی و پابرهنگان بدانند و مجلس را سکوی پیشرفت خود قرار ندهند.
جزايري

حجت‌الاسلام سیدحمید جزایری، مدیر گروه علمی تربیتی قرآن و علوم جامعةالمصطفی(ص) در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت انتخابات و انتخاب کاندیدای اصلح در پیشرفت نظام اسلامی اظهار داشت: براساس نظام حقوقی، قانون اساسی ایران، ساختار حکومت مبتنی بر سه قوه مقننه، مجریه، قضائیه و تحت نظارت عالیه رهبر معظم انقلاب هستند.

 

وی به وظایف قوه مقننه اشاره کرد و گفت: قوه مقننه نقش نیروی عاقله را برعهده دارد و مرز حرکت روبه‌رشد نظام است، این قوه افزون بر تصویب بودجه سالیانه، تصویب همه مقررات و قوانین را برعهده دارد.

 

مدیر گروه علمی تربیتی قرآن و علوم جامعةالمصطفی(ص)، نقش قوه مقننه را در حل مشکلات جامعه مهم خواند و ابراز داشت: قوانین و مقررات تصویب شده در مجلس نقشه راه قوه مجریه و قضائیه است و مجلس شورای اسلامی افزون بر تصویب قانون، وظیفه نظارت بر حُسن اجرای قانون را برعهده دارد.

 

وی افزود: هرکدام از اعضا و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ارتقا یا ضعف حرکت قوه مقننه تأثیرگذار هستند و به طور طبیعی حل بسیاری از مشکلات جامعه و تصمیم‌سازی‌ها در مراکز مختلف از کارکردهای مجلس شورای اسلامی است.

 

حجت‌الاسلام جزایری خاطرنشان کرد: حل بسیاری از مشکلات نیاز به ایجاد شرایط مناسب، همراهی مردم و هم‌افزایی قوای مختلف دارد؛ اما بدون تردید ساماندهی و هدایت کلان جامعه بر عهده مجلس شورای اسلامی است.

 

وی تأکید کرد: وجود مسائل و معضلاتی همچون بیکاری، فساد و فحشا و مشکلات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و دفاعی متأثر از ترکیب و مقررات قوه مقننه خواهد بود که نشان‌دهنده نقش مهم این قوه است.

 

استاد حوزه و دانشگاه، مرحوم مدرس را شخصیتی کم‌نظیر در تاریخ ایران خواند و گفت: در طول تاریخ ایران، افراد و شخصیت‌هایی همانند مرحوم مدرس به تنهایی توانستند، جلوی بسیاری از انحرافات را بگیرند؛ همان گونه که امام خمینی(ره) مدرس را  به عنوان الگو و اسوه برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی معرفی کردند.

 

وی در تبیین شاخصه‌های انتخاب مطلوب و شایسته در انتخابات تأکید کرد: مردم باید تلاش کنند، افرادی که اندیشه و عملکردشان منطبق با خط و مشی و نگاه مرحوم مدرس است را گزینش کنند و به افرادی رأی دهند که به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت فقیه معتقد هستند؛ همچنین دارای روحیه خودباوری و اعتماد به نفس بوده و به اسلام ناب محمدی اعتقاد راسخ داشته باشند.

 

عضو کمیته مدارج علمی حوزه‌های علمیه افزود: شایسته است افرادی به مجلس شورای اسلامی راه یابند که به مبانی فکری نظام به ویژه اصل ولایت فقیه در عمل ملتزم باشند؛ خودشان را مدیون نظام، انقلاب اسلامی و پابرهنگان بدانند و مجلس را سکوی پیشرفت خود قرار ندهند؛ بلکه خود را سرباز و خدمتگزاری در نظام اسلامی بدانند.

 

وی یادآور شد: اگر مجلس با چنین ترکیبی از نمایندگان معتقد و ملتزم به مبانی اسلام و نظام تشکیل شود، می‌تواند کمک بسیاری در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مؤثر داشته باشد که سعادتمندی جامعه را به همراه خواهد داشت./908/ت302/ج

ارسال نظرات