۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۳۱۸۲۵۴
حجت الاسلام اشکوری:

مشارکت سیاسی مردم مظهر اقتدار ملی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام عبدالمجید اشکوری راه حل مشکلات کشور را حضور حداکثری در انتخابات توصیف کرد و گفت: مردم بصیر ماه هیچ گاه در طول سی و چند سال با صندوق‌های رأی قهر نکرده‌اند و می‌دانند که مقابله با دشمن خارجی وظیفه‌ی هر ایرانی است.
حجت الاسلام اشکوري
حجت الاسلام عبدالمجید اشکوری استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مختلف کشور را علامت مشروعیت نظام و وفاق ملی در کشور دانست و گفت: مشارکت سیاسی مردم مظهر اقتدار ملی و موجبات کارآمدی نظام اسلامی است؛ این مشارکت سیاسی باعث افزایش منافع و قدرت ملی می‌شود و زمینه ساز تحقق اهداف ملی خواهد بود.
 
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به شرایط فعلی جهوری اسلامی مشارکت مردم در انتخابات را لازم دانست و ابراز داشت: آن‌هایی که نظام را هم قبول ندارند باید پای صندوق رأی بیایند؛ البته آن کسانی که نظام را قبول ندارند حق ورود به مجلس را ندارند.
 
حجت الاسلام اشکوری تصریح کرد: در توضیح و تببین سخنان رهبر معظم انقلاب می‌توان اینطور گفت که حتی اگر من نظام را قبول ندارم ولی در مقابل حمله دشمن خارجی مرزهای جمهوری اسلامی وظیفه دارم تا از مرزهای کشور دفاع کنم و داشتن انتقاد به نظام توجیه از دست دادن کشور نیست.
 
وی ادامه داد: قبول داشتن و نداشتن جمهوری اسلامی یک موضوع و دفاع از تمامیت ارضی موضوعی دیگر است که باید تمام مردم ایران با هر نظر و عقیده‌ای باید آن را مورد توجه قرار دهند.
 
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به شرکت در انتخابات به منظور دستیابی به منافع، قدرت و امنیت ملی گفت: ممکن است که من نظام را قبول نداشته باشم و به این دلیل نظام هم به من اجازه ندهد که به مجلس راه یابم اما وظیفه من شرکت در انتخابات است.
 
حجت الاسلام اشکوری با اشاره به کسانی که کاستی‌های اقتصادی موجود در کشور را دست آویزی برای عدم شرکت در انتخابات می‌دانند، اظهار داشت: کسانی که این موضوع را مطرح می‌کنند باید بدانند که مردم به دلیل مشکلات موجودی که از ابتدای انقلاب وجود داشته است عرصه سیاسی کشور را ترک نکرده‌اند و هر روز پر قدرت‌تر از روزهای گذشته برای اصلاح امور در عرصه‌های مختلف شرکت کرده‌اند.
 
وی دوران دفاع مقدس و دیگر برهه‌های حساس کشور را در سال‌های گذشته مد نظر قرار داد و ابراز داشت: مردم بصیر ایران هیچگاه با صندوق‌های رأی قهر نکرده‌اند؛ مردم با بصیرت ما می‌دانند که راه حل مشکلات حضور در انتخابات و برگزیدن اصلحین است./836/ت302/ج1
ارسال نظرات