۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۳۱۸۴۸۵
علمای بحرین در واکنش به سخنان وزیر کشور؛

سرکوب و محدودیت بر شیعیان دیکته شده است نه ولایت فقیه

خبرگزاری رسا ـ علمای بحرین در واکنش به سخنان وزیر کشور مبنی بر اینکه ولایت فقیه بر شیعیان بحرینی دیکته شده است، تاکید کردند که این سرکوب‌ها علیه شیعیان است که از سوی نظام به مردم تحمیل شده است.
علماي بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، علمای بحرین با صدور بیانیه‌ای نسبت به تهدید‌های راشد بن عبدالله آل خلیفه وزیر کشور بحرین مبنی بر افزایش محدودیت علیه شیعیان در این کشور واکنش نشان دادند.


علمای بحرین با اشاره به سخنان وزیر کشور مبنی بر اینکه ولایت فقیه از سوی ایران بر شیعیان بحرین تحمیل شده است، تاکید کردند: شیعیان بحرین ضمن احترام به تمامی مراجع، انقلاب مردمی خود را به دلیل نیازها و مطالبات ملی برای تشکیل دولتی قانون‌مدار، عادل، مبتنی بر دموکراسی و مشارکت مردمی آغاز کرده است.


علمای بحرین افزودند: نظام آل خلیفه با غبار آلود ساختن فضا و فرافکنی مذهبی و قومیتی به دنبال توجیه سرکوب‌ شیعیانی است که تنها حقوق شرعی و قانونی خود را مطالبه کردند و هر سخن و توصیف ساختگی در حق انقلاب مسالمت آمیز مردمی با همین هدف نشر داده می‌شود. این نظام است که سرکوب و به حاشیه راندن شیعیان را بر آنان تحمیل کرده است نه ولایت فقیه.


در این بیانیه با اشاره به موضوع انقلاب مردم در 14 فوریه آمده است: انقلاب بحرین تلاشی برای شعله‌ور ساختن جنگ مذهبی در کشور و یا سایر اتهام‌های وارد شده از سوی نظام به این انقلاب نیست بلکه تنها یک حرکت مردمی مسالمت آمیز است که با هدف مطالبه حقوق قانونی و عادلانه هر شهروند در سال 2011 از میدان أللولوة آغاز شده و تا به امروز هیچ خشونت و یا تخریبی را سرلوحه خود قرار نداده است.


علمای بحرین با محکومیت تهدیدهای متوالی پیرامون محدودسازی و ممنوع ساختن گفتمان دینی، سرکوب آزادی، بستن دهان مخالفان به دلایل واهی خاطر نشان کردند: گفتمان انقلابی همانند گذشته با استقامت، نظم و تقیّد به وظیفه شرعی، مسؤولیت پذیری در امر به معروف و نهی از منکر، سفارش به خیرخواهی، اصلاح به دور از هرگونه خشونت، قومیت‌گرایی و یا ایجاد اختلاف و اخلال در نظم عمومی به کار خود ادامه خواهد داد.


علمای بحرین در پایان تصریح کردند که وجود بیش از 150 شهید و هزاران مجروح، آسیب دیده و بازداشت شده از جمله بسیاری از رهبران دیی و سیاسی در نتیجه سیاست‌های نظام خود دلیل واضح دیگری بر وجود بحران شدید سیاسی و حقوقی در کشور است و هیچ راهکاری همانند گفت‌و‌گوی جدی در مسیر تحقق راه حل سیاسی مناسب این بحران را حل نخواهد کرد.


گفتنی است که وزیر کشور بحرین روز یکشنبه در سخنانی تهدید کرد که سرکوب و محدودیت‌های بیشتری را علیه شیعیان این کشور اعمال خواهد کرد تا از افزایش آنچه که «خشونت و آشوب» توصیف کرد، جلوگیری شود./981/ب902/د

ارسال نظرات