۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۳۱۸۷۲۲
رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی:

کاندیداها پیشاپیش خود را پیروز انتخابات معرفی نکنند/ توزیع یک‌میلیون و 200 هزار تعرفه رأی در خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی به نامزدهای انتخاباتی و ستادهای آن‌ها تأکید کرد؛ پیشاپیش خود را پیروز رقابت اعلام نکرده و از برپایی جشن پیروزی پیش از اعلام قطعی نتایج آرا خودداری کنند.
محمدرحيم نوروزان- رييس ستاد انتخابات خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، محمدرحیم نوروزیان، رییس ستاد انتخابات استان خراسان شمالی، عصر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به آماده بودن تمامی مقدمات برای برگزاری انتخاباتی پرشور و باشکوه در استان، اظهار کرد: برای دو انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، از جمعیت 925 هزارنفری خراسان شمالی، 624 هزار و 300 نفر واجد شرایط رأی دادن هستند.

 

وی بابیان اینکه بر اساس تعداد افراد واجد شرایط رأی، تعرفه‌های رأی‌ به تعداد این افراد و درصدی بیشتر در بین صندوق‌های دو انتخابات پیش رو توزیع شده است، تصریح کرد: در مجموع یک‌میلیون و 200 هزار تعرفه رأی در شعب اخذ رأی خراسان‌شمالی توزیع شده است.

 

نوروزیان با اشاره به اینکه همه فرآیندهای انتخابات به جز دو مورد به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد، اضافه کرد: از مجموع 25 فرآیند انتخابات تنها دو مورد اخذ رأی و شمارش آراء به صورت دستی انجام می‌شود.

 

وی در ادامه بر حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو تأکید کرد و گفت: مشارکت حداکثری به معنای شرکت حداقل بیش از 50 درصد واجدان شرایط در انتخابات است اما ما امیدواریم میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در استان، بیش از دوره‌های پیشین باشد.

 

نوروزیان همچنین با اشاره به انجام برخی تخلف‌های انتخاباتی از سوی نامزدها و حامیان آن‌ها، اظهار کرد: در مورد انتخابات مجلس شورای اسلامی برخی نامزدها و هواداران آن‌ها مرتکب تخلفاتی شدند که با رصد فعالیت‌ها، تذکراتی به نامزدها داده شده و تخلف‌های جدی‌تر نیز بعد از انتخابات از سوی دستگاه قضایی پیگیری قانونی می‌شود.

 

وی ادامه داد: اما در مورد تبلیغات انتخابات نامزدهای مجلس خبرگان رهبری در خراسان شمالی تخلفی مشاهده نشد و با حاکم بودن فضای رقابتی مناسب در حوزه انتخابات خبرگان رهبری در استان، سه کاندیدای حاضر همه موارد لازم برای پیشگیری از تخلف‌های انتخاباتی را رعایت کردند.

 

نوروزیان در ادامه به نامزدهای انتخاباتی و ستادهای آن‌ها تأکید کرد که پیشاپیش خود را پیروز رقابت اعلام نکرده و از برپایی جشن پیروزی پیش از اعلام قطعی نتایج آرا خودداری کنند.

 

وی تصریح کرد: عرصه رقابت در انتخابات پیش رو تنگاتنگ بوده و به همین دلیل می‌بایست همه نامزدها آمادگی لازم برای عدم کسب آرای لازم را داشته باشند و تحت هیچ شرایطی پیش از اعلام رسمی نتایج، وعده و نوید پیروزی ندهند.

 

42 نامزد در عرصه رقابت‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی باقی ماندند

خیرالله ترخانی، دبیر ستاد انتخابات استان خراسان شمالی نیز با اشاره به انصراف رسمی 21 نامزد انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان، اظهار کرد: در حال حاضر شمار نامزدهای انتخابات در استان به صورت رسمی به 42 نفر رسیده است.

 

وی اضافه کرد: از این تعداد در حوزه انتخابیه شهرستان بجنورد 30 نفر، شهرستان اسفراین هشت نفر و در شهرستان شیروان نیز چهار نفر در عرصه رقابت باقی مانده‌اند.

 

دبیر ستاد انتخابات خراسان شمالی افزود: فردا در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان 523 صندوق ثابت و 302 صندوق سیار فعال خواهد بود./9314/202/ب1

ارسال نظرات