۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۳۱۸۷۴۱
حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان:

مقصود خداوند از شجره طیبه، وجود حضرت زهرا است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند در قرآن شجره طیبه‌ای را ذکر می‌کند که ریشه‌اش هرگز خشک نمی‌شود، گفت: این درخت طیبه که در سرزمین پاک رشد کرده است که منظور از سرزمین پاک حضرت محمد(ص) و حضرت خدیجه(س) است و شجره طیبه این سرزمین وجود نازنین حضرت صدیقه طاهره(س) و همسر ایشان بلد طیب و حسنین(ع) و ائمه معصومین(ع) شاخه‌های این درخت طیبه است.
حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه امروز در مراسمی به مناسبت ایام فاطمیه که در هیات محبان الزهرا تهران برگزار شد، گفت: آیات قرآن از نظر چینش کلمات، معجزه است.

 

وی افزود: هر یک از کلمات قرآن معنای خاص خود را دارد که اگر چینش آن‌ها به هم بخورد در معنای آیات اخلال ایجاد می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به دخالت و تاثیر ربوبیت و اذن الهی در رشد و تکامل گیاه، بیان داشت: اگر اذن خداوند متعال در رشد گیاه و نبات وجود نداشته باشد آن گیاه به رشد و تکامل نمی‌رسد.

 

استاد حوزه علمیه با بیان و معرفی کتاب حقایق الاصول، که دارای مضامین بسیار علمی در زمینه رشته اصول شیعه است، ابراز کرد: آیت‌الله العظمی حکیم در جلد اول حقایق بحثی را بیان می‌کند که آیا یک لفظ بر یک معنا دلالت حقیقی دارد ویا اینکه دلالت بر معنای مجازی می‎کند و یا اینکه بر یک لفظ دلالت حقیقی دارد و در معنا دلالت مجازی وجود ندارد؛ ایشان لفظ را دارای معنای حقیقی می‌داند نه مجازی.

 

وی بیان داشت: خداوند در قرآن می‌فرماید من ایمان را محبوب شما کردم اگر من ایمان را محبوب شما نمی‎کردم کافر بودید یا کافر می‌ماندید؛ نیک ماندن انسان هیچ منتی بر خداوند متعال نیست چرا که خداوند با هدایت خودش بر ما منت گذارد.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند ایمان را محبوب ما قرار داد و ایمان را بر دل ما آراست، گفت: اگر فردی کافر نشد به دلیل آن است که خداوند تنفر از کفر را در دل او قرار داده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین با بیان اینکه انصاریان اختلافات و نزاع امروز مردم به سبب سبک شمردن آیات قرآن است، عنوان کرد: خداوند در قرآن، انسان‌ها را به انجام آیات خود متذکر می‌شود تا به کمال برسند.

 

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن شجره طیبه‌ای را ذکر می‌کند که ریشه‌اش هرگز خشک نمی‌شود، اظهار داشت: این درخت طیبه که در سرزمین پاک رشد کرده است که منظور از سرزمین پاک حضرت محمد(ص) و حضرت خدیجه(س) است و شجره طیبه این سرزمین وجود نازنین حضرت صدیقه طاهره(س) و همسر ایشان بلد طیب و حسنین(ع) و ائمه معصومین(ع) شاخه‌های این درخت طیبه است./813/202/ب3

 

ارسال نظرات