۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۰
کد خبر: ۳۱۸۷۶۳
استاد حوزه علمیه:

امام علی برای مبارزه با غلاة خود را همیشه بنده خدا معرفی می‌کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد فارِس المؤمنین گفت: امام علی(ع) همیشه در راه عبادت و بندگی خود را قرار می‌داد تا نگویند که ایشان خدا است.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمد باقر علوي تهراني، استاد حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدباقر علوی تهرانی، شامگاه پنج شنبه ششم اسفند ماه در مسجد امیر(ع)، گفت: مرز اختلاف بین اسلام و نصارا توحید اولوهیت است، در توحید در اولوهیت تنها ذات اقدس اله تنها موجود شایسته برای پرستش است و خداوند در مراتب صفات یگانه است.



استاد برجسته اخلاق با اشاره به صفات خداوند بیان داشت: خداوند در صفاتش بی همتا است بدین معنا که این صفت در اوست و  دیگران شایستگی چنین مرتبه‌ای از صفات را ندارند و خداوند بی‌همتاست چون در این صفات مطلق است.



وی گفت: موجودی که هستی‌بخش کل جهان از جمله انسان بوده و اسباب کمال انسان را برآورده کرده و به سعادت حقیقی رهنمون ساخته است تنها خالق است و صاحب اختیار انسان می‌باشد و امور عالم و آدم به دست اوست.



استاد حوزه علمیه در خصوص مالکیت ابراز داشت: مالکیت و خالقیت دست‌نیافتنی است پس به حکم عقل ترجیح ارجح به مرجوح است و به سبب سه توحید مالکیت، خالقیت و ربوبیت خداوند شایسته پرستش می‌باشد.

 


محقق علوم قرآنی پیرامون بحث بوسیدن بارگاه اهل بیت و اماکن مقدس تاکید کرد: بوسیدن مسلمانان از جهت پرستش نبوده و تنها اظهار علاقه و محبت است و ما تنها موجودی را می‌پرستیم که خالق، رب، واجب الوجود و مالک باشد.

 

وی با پرداختن به دین مسیحیت، بیان داشت: اعتقاد به تثلیث، بعد از رفتن حضرت عیسی مطرح شد، بعد از عروج ایشان مسیحیت به سرعت ادعای سه گانه پرستی کرد، هنگامی هم که حضرت موسی از امت خود دور شد مردم به گوساله پرستی روی آوردند.

 

وی در خصوص مرگ رسول خدا(ص) نیز، بیان داشت: وقتی پیامبر هم غایب شد برخی از افراد فاجعه ایجاد کردند، فاجعه ای که تا روز قیامت بشریت را در جهالت می سوزاند، در روز قیامت برای کسانی که علی(ع) را کنار زدند گناه تمام عالم به پای آنها نوشته خواهد شد.

 

حجت الاسلام علوی تهرانی ادامه داد: باید توجه داشت که امام علی(ع) خلیفه اول یا خلیفه چهارم نیست، بلکه وی انسان بر حق است که سه نفر پس از مرگ پیامبر ایشان را کنار زدند.

 

وی تاکید کرد: تثلیث در مسیحیت طبق نوشته های معتبر این را نشان می دهد که شاگردان اصیل حضرت مسیح به هیچ عنوان این موضوع را قبول نداشتند، اما برخی دیگر از این شاگردان ایشان به مقام حضرت پی نبردند و راه غلو را پیش گرفتند.

 

حجت الاسلام علوی تهرانی در پایان بیان داشت: حضرت علی(ع) با وجود آن همه فضایلی که داشتند همیشه هزار رکعت نماز می خواندند و خود را بنده خدای رحمان و رحیم معرفی می کردند تا راه غلو در خصوص ایشان ایجاد نشود./856/202/ب1

ارسال نظرات