۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۳۱۹۱۱۶
الوفاق بحرین:

نهادهای دولتی حق دخالت در امور عبادی شیعیان را ندارند

خبرگزاری رسا ـ عضو جمعیت الوفاق بحرین با اشاره به تهدید وزارت کشور اعلام کرد که به موجب قانون این نهاد حکومتی حق دخالت در مسائل مذهبی و عبادی شیعیان را ندارد.
حجت الاسلام شيخ حسين الديهي معاون دبيرکل الوفاق اسلامي بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسین الدیهی معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین تاکید کرد که اراده و صلابت مردم بحرین با تصمیم‌‌های نظام در ممنوع ساختن مردم از برگزاری و رفتن به نمازجمعه تحت الشعاع قرار نخواهد گرفت.


وی خاطر نشان کرد: در قانون، موضوعی به نام ممنوعیت دعوت مردم برای نمازخواندن در مسجد معین و به امامت امام جمعه مشخص و یا مجاز بودن دخالت وزارت کشور در فعالیت‌ها و مراسم‌های عبادی_سیاسی وجود ندارد.


شیخ الدیهی افزود: تهدیدهای وزارت کشور مبنی بر اتخاذ تدابیر لازم در برخورد با نمازگزاران جمعه ضمن سیاست ترساندن و ایجاد وحشت و ارعاب در میان مردم تفسیر می‌شود. دولت قانونی برای استمرار رهبری خود بر مردم باید پیرو قانون باشد.


عضو جمعیت الوفاق خواستار پاسخ شفاف حکومت پیرامون از میان رفتن احترام به آزادی عقیده با استفاده از ایجاد ترس و تهدید شده و تصریح کرد: وزارت کشور توان و نیروی خود را در مبارزه با شهروندان شیعه به کار گرفته و زمانیکه سخنان خشونت آمیز علیه شیعیان در جامعه ترویج پیدا می‌کند، یکی از علمای بزرگ شیعیان را به اداره آگاهی فرا می‌خواند.


حجت الاسلام شیخ محمد صنقور امام جمعه منطقه الدراز بحرین چندی پیش به دلایل نامعلوم به اداره آگاهی فراخوانده شده و بدون انجام هرگونه تحقیق و بازجویی آزاد شد.

 

علمای بحرین در واکنش به این اقدام مردم را به حضور در نمازجمعه و اقامه نماز جمعه به امامت این عالم بحرینی فراخواندند که این اقدام با واکنش شدید دستگاه حکومتی مواجه شد تا آنجا که وزارت کشور بحرین در تهدیدی اعلام کرد که برگزاری نمازجمعه در مکانی از پیش تعیین شده و به امامت فرد خاص ممنوع است و با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد./981/ب902/د

ارسال نظرات