۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۳۱۹۲۳۲

رونمایی از یک اثر حوزه دفاع مقدس در تبریز

خبرگزاری رسا ـ آیین رونمایی و نقد و بررسی کتاب از خامنه تا خرمشهر به همت حوزه هنری استان و با مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مفدس آذربایجان شرقی برگزار شد.
رونمايي از کتاب

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، رونمایی و نقد و بررسی کتاب «از خامنه تا خرمشهر» امروز با حضور نویسنده اثر اسماعیل اسماعیلی، رییس حوزه هنری استان، معاون ادبیات اداره کل حفظ آثار استان، مسؤول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری امور استان‌ها و مجلس و جمعی از نویسندگان و رزمندگان دوران دفاع مقدس برگزار شد.

 

اسماعیل اسماعیلی مشنقی، نویسنده کتاب از خامنه تا خرمشهر در مراسم رونمایی از اثر خود در تبریز اظهار داشت: کتاب از خامنه تا خرمشهربازگو کننده خاطرات گردان 4 از گردان‌های پادگان ولی عصر علیه السلام است که بعدها این گردان‌ها هسته اولیه تشکیل تیپ محمدرسول الله صلی الله علیه و آله و سلم بودند.

 

وی افزود: علاوه بر روایت خاطرات دوران کودکی و خاطراتم از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سعی کردم خاطرات چهره‌های سرشناس دوران دفاع مقدس از جمله شهید بروجردی، شهید همت و خاطراتی از حاج احمد متوسلیان را نیز بازگو کنم.

 

مشنقی ادامه داد: «از خامنه تا خرمشهر» خاطرات یک رزمنده معمولی است که سعی دارد در حد توان اطلاعاتی از دوران انقلاب و ظلم‌های رژیم سابق تاریخ و اتفاقاتی که در دوران مقدس شاهد آنها بوده را به خواننده امروزی ارائه کند.

 

این نویسنده همچنین گفت: به علت محرمانه بودن برخی از خاطراتم در این کتاب نیامده ولی سعی دارم بخشی از خاطرات ماموریت‌های خارجی‌ام که قابل انتشار باشد را در کتاب دیگری بیان کنم.

 

همچنین رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی گفت: کتاب "از خامنه تا خرمشهر" خاطرات خودنوشت "اسماعیل اسماعیل مشنقی" است که به سال 1394 توسط انتشارات سوره مهر و با همکاری حوزه هنری استان آذربایجان‌شرقی منشر شده است.

 

حسن میلانی ادامه داد: تنها جنگی که انسان ها وئ رزمندگانش بزرگتر از خود جنگ بود، هشت سال دفاع مقدس بود و اگر برگی از وجود این انسان ها کم شود آیندگان ما را نخواهند بخشید.

 

وی افزود: نویسنده این اثر خاطرات گردان 4 از گردان‌های پادگان ولی‌عصر علیه السلام را بازگو می‌کند که بعدها این گردان‌ها هسته‌ی اولیه‌ی تشکیل تیپ محمد رسول‌الله صلی الله علیه و آله و سلم بودند. اسماعیلی در این اثر علاوه بر روایت اتفاقات دوران کودکی و خاطرات‌شان از انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس، سعی نموده، خاطرات چهره‌های سرشناس دوران دفاع‌مقدس از جمله شهید بروجردی، شهید همت و حاج‌احمد متوسلیان را نیز به تصویر بکشد.

 

گفتنی است نویسنده‌ کتاب متولد سال 1334 روستای "مشنق"  از توابع شهرستان شبستر و به سال 1388 از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازنشسته شده است./935/د102/ق

ارسال نظرات