۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۳۱۹۳۰۵

علمای بحرین به تهدید دستگاه امنیتی بحرین واکنش نشان دادند

خبرگزاری رسا ـ علمای بحرین با واکنش نسبت به سخنان رییس دستگاه امنیت ملی بحرین تاکید کردند که این نهاد حق دخالت در امور شیعیان را ندارد.
علماي بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، علمای بحرین با صدور بیانیه‌ای نسبت به سخنان اهانت آمیز طارق الحسن رییس دستگاه امنیت ملی بحرین علیه شیعیان این کشور واکنش نشان دادند.


در این بیانیه آمده است: در راستای شیوه رو به افزایش سرکوب قومیتی که از مدت‌ها پیش با هدف تخریب وجهه مومنان علیه شیعیان بحرین آغاز شده است، برخی روزنامه‌های داخلی سخنانی از طارق الحسن منتشر کردند که در آن به طایفه شیعیان بحرین اهانت کرده است.


این بیانیه افزود: هیچ دعوت و تبلیغی از سوی مومنان، علما و امامان جماعت برای بستن مساجد و تعطیلی نماز صورت نگرفته است همانگونه که از دیدگاه دینی هیچ فردی حق ممنوع ساختن مردم از برگزاری نماز جماعت در مساجد را ندارد.


علمای بحرین خاطر نشان کردند: طارق الحسن به جای اتهام به علما باید سخن خود را متوجه نیروهای امنیتی کند که مانع برگزاری نماز جمعه از سوی مردم شدند. نماز جمعه واجب الهی است و اختصاص به اهالی خاصی ندارد بلکه هر کس که بخواهد می‌تواند در مراسم مذهبی شرکت کند.


علمای بحرین با اشاره به ممنوعیت برگزاری نماز جماعت در مسجد جامع عالی تصریح کردند: آیا دعوت برای نماز خواندن در مساجد مشخص به حکم قانون ممنوع است یا در شریعت الهی حرام شده است؟


این بیانیه ادامه داد: وزارت کشور از نظر قانونی موظف است علاوه بر حمایت از اموال و جان‌های مردم، بستر لازم را برای تسهیل برگزاری شعائر دینی شیعیان فراهم سازد و حق دخالت در امور دینی و ممنوع کردن مردم از ممارست حق طبیعی‌شان در برگزاری مراسم‌های مذهبی را ندارد.


علمای بحرین با بیان آنکه نماز جمعه هیچگاه امنیت کشور را مختل نکرده تاکید کردند: تهدید و ارعاب، موضوع جدیدی نیست و این مساله مشکل اساسی نظام آل خلیفه است که با استفاده از ادبیات تحکم آمیز و قدرت نظامی سعی در به کرسی نشاندن دیدگاه خود دارد.


علمای بحرین در پایان خاطر نشان کردند که مردم بحرین در مسیر اصلاح و انکار ظلم و فساد و تحقق مطالبه‌های عادلانه خود متوقف نخواهد شد./981/ب902/د

ارسال نظرات