۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۳۱۹۴۵۲
در نشست خبری اداره‌کل اوقاف قم مطرح شد؛

اعزام 2500 مبلغ در ایام فاطمیه با محوریت بقاع متبرکه و مناطق محروم

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام شعبانی از اعزام مبلغ طلاب حوزه علمیه قم به سراسر کشور در ایام فاطمیه(س) با اولویت امامزادگان، بقاع متبرکه و مناطق محروم خبر داد و گفت: با هدف ارائه مشاوره‌های لازم به مردم در صورت مراجعه، کلاس‌های آموزش مشاوره برای مبلغان برگزار می‌شود.
اعزام مبلغان به مناطق محروم در ماه محرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد شعبانی، مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف استان قم، پیش از ظهر امروز در نشستی خبری با حضور خبرنگاران، شرکت پرشور مردم در انتخابات را تبریک گفت و اظهار داشت: تأکید مقام معظم رهبری بر حضور و لبیک مردم تأییدی بود بر نظام مردم سالاری دینی جمهوری اسلامی ایران.

 

وی رسالت اداره اعزام مبلغ اوقاف را شناسایی طلاب توانمند و اعزام آنها به سراسر کشور دانست و افزود: مبلغان سازمان اوقاف به دو بخش مبلغان قمی و مبلغان سایر استانها تقسیم می‌شوند که اعزام مبلغان قم مستقیما توسط سازمان اوقف و مبلغان سایر استان‌ها هم با تعامل با اداره اعزام مبلغ اوقاف قم بر اساس نیاز هر استان اعزام می‌شوند.

 

حجت الاسلام شعبانی با اشاره به برنامه‌های اداره اعزام مبلغ برای ارتقای سطح مبلغان خاطرنشان کرد: این اداره برای ارتقاء سطح مبلغان دوره‌های آموزشی را برای برپایی خیمه‌های معرفت در امام زادگان معروف و مکانهای پر جمعیت برگزار کرده است که و طریقه پاسخ به شبهات رایج و شیوه کار با کودک و همچنین بخش چند رسانه‌ای آموزش داده شده است.

 

وی با بیان این که روحانیون امین مردم هستند، ابراز داشت: کلاسهای آموزش مشاوره هم برای مبلغان در نظر گرفته شده است تا در صورت مراجعه مردم بتوانند مشاوره لازم را به  آنها بدهند و در همین رابطه هم با مراکز تخصصی مشاوره توافق شده است که به صورت مستمر کلاس‌هایی را برای مبلغان داشته باشند.

 

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف استان قم افزود: کلاسهایی را ه برای شناخت مسائل مربوط به وقف برگزار کرده‌ایم و همچنین در بحث منبر هم که مورد تأکید مقام معظم رهبری است کتاب رهتوشه تبلیغ تهیه شده است که بنا بر هر مناسبت به مبلغان داده می شود و نیز با همکاری دانشگاه علوم حدیث کلاسهایی در نظر گرفته شده است تا بتوانیم منبرهای پرباری در ایام تبلیغی داشته باشیم.

 

وی با بیان این که برای جذب مبلغان شرایط جدیدی را طراحی کرده‌ایم، اظهار داشت: از سال گذشته سازمان اوقاف با برگزاری آزمون اقدام به جذب کرده است و به صورت مستمر هر ساله این جذب صورت خواهد گرفت و افراد بعد از قبولی در آزمون کتبی به مرحله شفاهی راه پیدا می‌کنند مهارتهای مبلغان سنجیده می‌شود و در زمینه های مختلف برای تبلیغ اعزام خواهند شد.

 

حجت الاسلام شعبانی با اشاره به این که در سال گذشته بیش از 12 هزار اعزام داشته‌ایم، افزود: در صد رضایت مردم از این مبلغان بسیار بالا بوده است و قصد داریم در دهه فاطمیه هم حدود دو هزار و پانصد مبلغ به سراسر کشور اعزام کنیم.

 

وی همچنین در رابطه با تبلیغ در ایام نوروز خاطرنشان کرد: اولویت اعزام ما در این ایام امامزادگان و مراکز فرهنگی است؛ به مکان‌های گردشگری مانند تخت جمشید هم مبلغ اعزام می شود که باید این مبلغان مسلط به زبان خارجی و مسلط به تاریخ ایران باشند.

 

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف استان قم به اعزام مبلغ در اربعین و عاشورا به خارج کشور اشاره و ابراز داشت: مبلغان در این ایام به دو شیوه تبلیغ می‌کنند که یا به صورت پیاده همراه زائران به تبلیغ می‌پردازند و یا در موکب‌هایی که در نظر گرفته شده است مستقر می‌شوند و به تبلیغ می‌پردازند.

 

وی در پایان به برنامه‌های اداره اعزام مبلغ سازمان اوقاف در ایام فاطمیه اشاره کرد و افزود: در 17 اسفند همایشی تحت عنوان یاس نبوی بهار معنوی برگزار خواهد شد که به ارائه برنامه برای مبلغان در این دهه خواهد پرداخت./843/پ202/ی

ارسال نظرات