۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۳۱۹۵۲۱
رییس اتحادیه علمای مقاومت تأکید کرد؛

علمای مسلمان توان ایستادگی در برابر فتنه مذهبی را ندارند

خبرگزاری رسا ـ رییس اتحادیه علمای مقاومت لبنان با اشاره به شرایط کنونی جهان اسلام بر ضرورت وحدت میان اهل سنت و شیعیان تاکید کرد.
ماهر حمود، دبيرکل اتحاديه علماي حامي مقاومت اسلامي
 
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ ماهر حمود رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت تاکید کرد: توانایی علمای شیعه و سنی عصر حاضر به دلیل شرایط پیچیده کنونی برای نفوذ به قلب مسلمات مذهبی، از میان بردن اندیشه‌های ناصحیح و اعتماد بر گفتمان صحیحی که منجر به وحدت و تثبیت وحدت مسلمانان شود، کافی نیست.
 
وی افزود: اصلاح اساسی و ریشه‌ای همواره از اصلاح مواضع سیاسی نشات می‌گیرد. کسانی که مدعی انتساب به اهل سنت را دارند باید از پیله افکار و تعصب‌های مذهبی خود خارج شده و به حقایق امور به درستی نظاره کنند، مشاهده کنند که چگونه غزه پیروز شده، لبنان از اشغالگری رهایی یافته و جبهه مقاومت فصل جدیدی از پیروزی‌ها را در برابر امت اسلامی باز کرده است.
 
شیخ ماهر حمود خاطر نشان کرد: اگر اصلاح از این نقطه آغاز شود بخشی از جامعه شیعی که با اصرار کورکورانه بر دیدگاه‌های خود به تخریب مقاومت روی آورده‌اند، به اصلاح بازخواهند گشت.
 
رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت تاکید کرد: اهل سنتی که دوست‌دار مقاومت و خواهان وحدت اسلامی است باید با صدای بلند فریاد بزند که ای شیعیان به سوی پیشرفت اسلام قدم بردارید و شیعیان نیز که عزت و کرامت فراوانی را تقدیم امت اسلامی کردند باید فریاد برآورند که اهل سنت شرایط کنونی را درک کرده و با عقلانیت با آن تعامل کنید. تنها در این صورت اصلاح تحقق می‌یابد./1321/ب903/د
ارسال نظرات