۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۳۱۹۶۲۴
رییس تبلیغات اسلامی کوهدشت:

ترویج فرهنگ فاطمی تحکیم خانواده ها را به دنبال دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس تبلیغات اسلامی کوهدشت حفظ و تحکیم بنیان خانواده را عاملی مهم در جهت حفظ و تقویت امنیت اجتماعی و اخلاقی در جامعه عنوان کرد و گفت: ترویج فرهنگ فاطمی تحکیم خانواده ها را به دنبال دارد.
حضزت زهرا

حجت‌الاسلام محمد جواد گراوند، رییس تبلیغات اسلامی شهرستان کوهدشت، در گفت و گو با خبرگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: حفظ و تحکیم بنیان خانواده در جامعه امروز و در جهت مقابله با دسیسه های دشمن امری ضروری است.

 

وی با اشاره به این که دشمنان به دنبال سست کردن بنیان خانواده و فروپاشی کانون خانواده هستند، افزود: با الگوگیری از زندگی بزرگان دین و ترویج سبک زندگی اسلامی نسبت به تحکیم بنیان خانواده تلاش کنند.

 

حجت الاسلام گراوند با اشاره به هجوم همه جانبه دشمنان اسلام و تهدیدات آنان علیه اساس خانواده با بهره گیری از شبکه های گسترده ماهواره ای، خاطرنشان کرد: این شبکه ها با ترویج بی حیایی و بی عفتی و شکستن قبح محرمات الهی به دنبال تبدیل کردن انسان به یک موجود  لذت پرست و یک حیوان مدرن هستند.

 

وی در ادامه با بیان این که حفظ بنیان خانواده امری مهم در جهت حفظ و ارتقای امنیت جامعه است، عنوان داشت: ترویج فرهنگ فاطمی تحکیم خانواده ها را به دنبال دارد.

 

رییس تبلیغات اسلامی کوهدشت با اشاره به شخصیت حضرت فاطمه(س)، بیان داشت: ایشان در تمام ابعاد زندگی برای بانوان و زنان جامعه الگو و نمونه است.

 

وی با بیان این که حضرت فاطمه(س) شخصیتی است که در کمتر از 20 بهار عمر خود در دنیا، خود را به چنان مقام و عظمت رسانید که مایه‌ مباهات خداوند در برابر فرشتگان قرار گرفت، گفت: با الگوگرفتن از این بانوی بزرگ اسلام باید در جهت تربیت دینی فرزندان خویش و مقابله با تهاجم فرهنگی غرب گام برداشت.

 

حجت الاسلام گراوند یادآور شد: حضرت فاطمه(س) در دفاع از مقام ولایت که تداوم بخش راه نبوت و رسالت پیامبر(س) است، جان را در طبق اخلاص نهاد و مقام نخستین شهیده‌ راه ولایت را به خود اختصاص داد.

 

وی در ادامه افزود: حضرت فاطمه(س) نه تنها به‌عنوان یک دختر نسبت به پدر، بلکه همچون مادر دلسوز از پدر در برابر اذیت های مشرکان، پاسداری و از مقام نبوت حمایت کرد و لقب «ام ابیها» را برخود گرفت.

 

رییس تبلیغات اسلامی کوهدشت با اشاره به این که حضرت فاطمه(س) در تربیت فرزندان با بینش الهی و نیایش های معنوی و عبادی کوشید تا روح و روان فرزندانش را با عبادت و نیایش شبانه آشنا ومأنوس گردانید، افزود: امروز ما در تربیت فرزندان خویش باید از ایشان الگو بگیریم.

 

وی با اشاره به این که حضرت فاطمه(س) درس صبر و استقامت را با عمل به فرزندان خویش آموخت، بیان کرد: بزرگ ترین درسی که از بانوی بزرگ اسلام می توان آموخت درس صبر است.

 

برگزاری 10 گفتمان دینی در مدارس کوهدشت

حجت الاسلام گراوند در ادامه از برگزاری 10 گفتمان دینی با موضوع سیره زندگانی حضرت فاطمه زهرا( س ) در شهرستان کوهدشت خبر داد و گفت: این گفتمان ها با همکاری روحانیان مستقر وهجرت در ایام دهه فاطمیه در حال برگزاری است.

 

وی با بیان این که ایام فاطمیه فرصتی مناسب در جهت تبیین ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و عاطفی فرهنگ  فاطمی در جامعه است، عنوان کرد: در این ایام تلاش می شود ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه(س) برای جوانان معرفی و تبیین شود.

 

رییس تبلیغات اسلامی کوهدشت در پایان خاطرنشان کرد: گفتمان های دینی در ایام فاطمیه با محوریت امر به معرف ونهی از منکر،اخلاق اسلامی، احکام و سیره معصومین(ع) فضایل اخلاقی و معنوی حضرت فاطمه(س) برگزار می شود./9459/302/ب1

ارسال نظرات