۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۳۱۹۶۳۱
استاد حوزه علمیه قم در یادداشتی:

ضعف فرهنگی در کلان شهرها ساختار سیاسی کشور را تهدید می‌کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسن‌زاده لیله کوهی در یادداشتی به مناسبت انتخابات هفتم اسفند گفت: ضعف در پیشبرد اهداف فرهنگی به خصوص در شهرهای بزرگ به جایی رسیده است که آسیب آن ساختار های سیاسی ـ اجتماعی را مورد تهدید قرار داده است و باید برای آن راهبردی جدی و کارامد اندیشید.
حجت الاسلام محسن حسن زاده ليله کوهي

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محسن زاده لیله کوهی، استاد حوزه علمیه قم، در بخشی از یادداشت خود آورده است: روحیه تسامح در مواردی زیادی به نظام صدمات جبران ناپذیر می زند در عین اصلاح برخی از ساختارها لازم است که از کهنه شدن برخی از زخم ها و عفونت ها جلوگیری نموده و در وقت و به هنگام به علاج آنها پرداخته شود.

 

متن این یادداشت به این شرح است:

 

باسمه تعالی

حضور پر شور و اگاهانه ی مردم همیشه درصحنه را به محضر رهبر معظم انقلاب و امت بیدار تبریک و تهنیت عرض نموده نتیجه ی آن را برای اسلام عزیز، نظام اسلامی و مردم عزتمندمان مایه اقتدار سربلندی و استقلال هرچه بیشتر و آزادی در مطالبه خواسته های مشروع و در چارچوب قوانین مترقی اسلام آرزو می کنم که انشاءالله چنین خواهد بود. انتخابات هفتم اسفند درس بزرگی برای همه ی مردم و مسئولان دلسوز بود که به وظیفه به نکاتی چند در این رابطه به اختصار می پردازم؛

 

الف- این انتخابات نشان داد یادگاران هشت سال دفاع مقدس و مردم اگاه و انقلابی مثل همیشه در کمینگاه های دشمن حاضر و آماده ی هر گونه جان فشانی هستند.

 

ب- ضعف در پیشبرد اهداف فرهنگی به خصوص در شهرهای بزرگ به جایی رسیده است که آسیب آن ساختارهای سیاسیاجتماعی را مورد تهدید قرار داده است و باید برای آن راهبردی جدی و کارامد اندیشید.

 

ج- حرکت های خود جوش می تواند بسیاری از خلاءهای نظام را پوشش داده و در صورت بستر سازی چالش های معیشتی و... را نیز کارسازی نماید.

 

د- جناح وابسته به نظام سرمایه داری برشانه ی مطالبات مردم با برنامه ریزی حرکت می کند و درصدد است موانع خود را یکی پس از دیگری از پیش رو بردارد که البته این خیال خام هرگز به ثمر نخواهد رسید.

 

ه- نظام اسلامی بیش از هر وقت به روشنگری و شفافیت برای جلوگیری از عوا‌م‌فریبی برخی از وی‍‍‍ژه خوران و قدرت طلبان نیاز دارد و از سوی دیگر حداکثر تحمل در جهت آزادی بیان برای روشن شدن بسیاری از انحرافات و انتقادات از خلاءها مشکلات و نیز تجمیع دو دسته بندی آنها بگونه ای قابل قبول برای مردم و سرانجام تاثیر آنها در مکانیسم تصمیم سازی نظام دارد.

 

و- روحیه تسامح در مواردی زیادی به نظام صدمات جبران ناپذیر می زند در عین اصلاح برخی از ساختارها لازم است که از کهنه شدن برخی از زخم ها و عفونت ها جلوگیری نموده و در وقت و به هنگام به علاج آنها پرداخته شود.

 

ز- حقیر آینده درخشان نظام را در گرو دو عنصر اساسی می دانم که یکی اصلاح شیوه های تربیت نیروی انسانی به دور از غربزدگی و لا ابالی گری و دیگری به راه افتادن نهضت خدمات رسانی توسط نیروهای ارزشی به عموم مردم خصوصاً اقشار کم درامد و مستضعف جامعه به دور از روحیه فقیر پروری است.

 

ح- برای تامین دو هدف فوق اولاً باید فارغ از برنامه های آموزش و پرورش و دانشگاه ها از ظرفیت حوزه های علمیه و هیئات مذهبی و تک تک نیروهای ارزشی متدین و انقلابی و تمام موسسات فرهنگی و خیریه و مساجد و... استفاده شود تا نسل جوان با حقیقت اسلام و نظام و ولایت آشنا شوند.

 

ط-گردش نخبگان از ضرورت های اجتناب ناپذیر این برهه ی انقلابی بوده و از رشد جوانان در عرصه های مدیریتی ایجاد فضای تجربه و تعادل برای آنان است.

 

ی- تا تنور انتخابات سرد نشده تمام آن ها که برای نظام و ولایت به میدان آمده با جان و دل در عرصه ی انتخابات تلاش نموده اند در مسیر خدمات رسانی به مردم با نهایت توان و احساس ضرورت بکوشند و خود را از رفاه طلبی و تجمل گرایی که آفت نیروهای انقلابی است نجات دهند و در این راه به بودجه های دولتی و خدمات عمومی چشم ندوزند که امروز این مصداق انقلابی بودن و جهاد فی سبیل الله است.

 

و من الله توفیق

الاحقر محسن حسن زاده لیله کوهی/998/101/س

 

ارسال نظرات