۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۳۱۹۶۳۳
استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان:

ولایت فقیه، زمینه ساز ظهور امام زمان است

خبرگزاری رسا ـ استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان در بیان اهمیت ولایت فقیه گفت: ولایت فقیه خدمت به مردم و جهت دهی صحیح به سمت ائمه (ع) تا زمینه ظهور حضرت ولیعصر (عج) فراهم شود.
حجت الاسلام ضيايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید حسن ضیایی، استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان امروز در ادامه مباحث تهذیب نفس یا مدیریت بر خویشتن از کتاب وسایل الشیعه جلد یازدهم، در جمع طلاب مدرسه علمیه مرحوم آیت الله خویی، در بیان گسترش اسلام اظهار کرد: جمعیت مسلمانان چین صد میلیون نفر بوده و به خاطر گسترش اسلام نیاز به ارتباط با چین داریم.

 

وی در ادامه افزود: جمعیت این کشور یک میلیارد و سیصد و پنجاه و هفت میلیون نفر بوده که هفتصد تا هشتصد میلیون نفر از آنان زندگی شهری داشته، مابقی در روستا زندگی می کنند، دویست و پنجاه میلیون نفر از کسانی که زندگی شهری دارند از قدرت خرید بالایی برخوردارند، ایران می تواند در پنج زمینه در کشور چین فعالیت داشته باشد.

 

حجت الاسلام ضیایی به زمینه های فعالیت ایران در چین پرداخت و تصریح کرد: زمینه اول، صنعت توریست بوده زیرا در رفت و آمد توریست ها فرهنگ ایران، اسلام، ولایت و مسایل باستان شناسی به آنان عرضه شده و نیز ورود ارز به کشور را خواهیم داشت.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان صنعت تبادل استاد و دانشجو، چه حوزوی و چه دانشگاهی را زمینه فعالیت دیگر ایران و چین دانست و تشریح کرد: چینی ها از غرب و شرق زده و دچار پوچی شده اند وقتی فرهنگ اهل بیت (ع) را به آنان ارائه کنیم سریع پذیرا هستند.

 

وی صنعت توریست درمانی را یکی دیگر از عوامل گسترش ارتباطات ایران و چین عنوان و بیان کرد: ایران به دو دلیل می تواند در صنعت توریست درمانی موفق شود هم به خاطر هزینه های پایین درمان نسبت به کشورهای دیگر و نیز به خاطر پیشرفت علم پزشکی در ایران؛ ایران در علم پزشکی از کشورهای اروپایی و آمریکا کم نمی آورد.

 

حجت الاسلام ضیایی در ادامه خاطرنشان کرد: از کشورهای حاشیه خلیج فارس و چین برای درمان به کشور ما آمده، ما باید فعالیتهای توریست درمانی را افزایش داده، با روابط عمومی خوب و محبت و نیز استفاده از پرستاران ویژه می توان کم کم در آنها تأثیر گذاشته زیرا می خواهیم درمان ماهوی داشته و تغییر و تحول در افراد ایجاد کنیم.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان گفت: واردات علوم، تکنولوژی و فناوری، مهندسی ساخت و تأسیسات و باز بینی فنی نیز از مواردی است که می توان در جهت گسترش روابط با چین استفاده کرد، نبایستی فقط صنایع عادی و مصرفیها را از چین وارد کشور کرد باید تکنولوژی و فناوری آن نیز وارد شود.

 

وی زمینه دیگر فعالیت ایران در چین را انتقال فرهنگ اسلام ولایی دانست و بیان کرد: ما باید به گونه ای عمل کنیم که هنگام ظهور امام زمان (عج) مردم دنیا ایشان را بشناسند و شناخت قبل از ظهور از واجبات است.

 

عزت ایران به خاطر وجود ولایت فقیه است

حجت الاسلام ضیایی عزت ایران را نشأت گرفته از محبت اهل بیت (ع) خواند و اظهار کرد: ولایت فقیه باعث استقلال و آبروی کشور شده است. آمریکا به لحاظ علوم نظامی، الکترونیک و شنود بسیار پیشرفته بوده ولی نیروی سپاه ایران توانست نظامیان آمریکایی را به زانو درآورد؛ این عزتی که خدا به ایران داده به خاطر محبت اهل بیت (ع) و ولایت فقیه است.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان با بیان این که امروزه هرکسی فتنه کند و آرامش جامعه را برهم زند خیانت به شیعه کرده تأکید کرد: فتنه گران به ظالمین عالم خدمت کرده و این نشانه نهایت حماقت و خباثت است.

 

وی به فرمایشی از امام سجاد (ع) «آداب علما سبب زیادی عقل و خرد آدمی است» اشاره و تشریح کرد: آداب علما شامل ادب تحصیل، تحقیق و پژوهش، تهذیب نفس، اطاعت و تبعیت از حق بعد از شناخت حق یعنی تبعیت از ولایت حقه و حفظ و حراست از وحدت مردم پیرامون ولایت حقه یعنی تحقق بخشیدن به فلسفه وجود امام در جامعه بنا بر فرمایش حضرت زهرا (س) است.

 

حجت الاسلام ضیایی در بیان ولایت فقیه گفت: ولایت فقیه خدمت به مردم و جهت دهی صحیح به سمت ائمه (ع) در جهت زمینه سازی ظهور حضرت ولیعصر (عج) است.

 

وی خاطرنشان کرد: نعمات الهی از جمله نعمت ولایت فقیه مادامی که برقرارند قدر و منزلتش مجهول است هنگامیکه نعمت ها پشت می کنند قدر و منزلتشان معلوم می شود.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان در پایان تأکید کرد: به خاطر بی عقلی موجود در جوامع بشری نعمت های الهی (عافیت، امنیت، اسلام، ایمان و حاکمیت ولایت) تا زمانی که هستند ناشناخته اند و همین که به خاطر بی عقلی و ناسپاسی و جهل، این نعمتها از دست رفت، تازه قدر و منزلت این نعمت ها بین مردم جاهل آشکار می شود./861/202/ب3

ارسال نظرات