۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۳۱۹۶۵۲

انتقاد رییس اتحادیه قاریان مصر از اهمال دولت در رسیدگی به وضعیت معیشتی قاریان

خبرگزاری رسا ـ رییس اتحادیه قاریان مصر، با ابراز نارضایتی از پایین‌بودن کمک هزینه قاریان‌، دولت مصر را به بی‌توجهی و اهمال در رسیدگی به وضعیت معیشتی قاریان این کشور متهم کرد.
محمود طبلاوي رييس اتحاديه قاريان مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد محمود الطبلاوی رییس اتحادیه قاریان مصر ضمن گلایه از این که دولت مصر نسبت به فعالان قرآنی(قاریان و حافظان) این کشور بی‌توجه و سهل‌انگار است، از پایین‌بودن کمک هزینه به قاریان و فعالان عرصه قرآن این کشور ابراز نارضایتی کرد.

 

وی افزود: اتحادیه قاریان مصر به خاطر نداشتن منابع و بودجه مصوب اندک از سوی وزارت اوقاف، به قاریان عضو این اتحادیه ماهانه تنها 40 پوند مصر(هر پوند مصر حدود 4240 ریال) پرداخت می‌کرد، اما به‌تازگی و پس از تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر اتحادیه، این مبلغ به 100 پوند مصر در ماه رسیده است.


طبلاوی در ادامه کم‌بودن هزینه پرداختی از سوی اتحادیه به قاریان را نتیجه عدم اهتمام وزارت اوقاف مصر دانست و تأکید کرد: اتحادیه قاریان مصر به‌منظور افزایش کمک هزینه قاریان و با هدف تأمین وضعیت مناسب معیشتی و در خور برای آنها، چندین بار از وزارت اوقاف مصر خواستار رسیدگی شده اما متأسفانه پاسخی به مطالبات داده نشده است.

 

رییس اتحادیه قاریان مصر، در پایان با اشاره به ضرورت توجه و اهتمام به وضعیت فعالان قرآنی گفت: حدود 8 هزار قاری در این اتحادیه عضویت دارند و ما به دنبال تأمین معیشتی آبرومند برای آنها هستیم تا بتوانند مأموریت قرآنی خود را به نحو احسن انجام دهند./981/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات