۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۳۱۹۶۹۲

مقام سابق اطلاعاتی رژیم صهیونیستی خواستار برخورد قاطع با رهبران فلسطینی شد

خبرگزاری رسا ـ مقام سابق آژانس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی می‌گوید که این رژیم بیش از اندازه با رهبران فلسطینی که باعث خشونت علیه اسرائیلی‌ها شده‌اند، ملایم رفتار کرده است و آنها به خاطر اقدامات تحریک‌آمیز خود هزینه نداده‌اند.
ابومازان رييس تشکيلات خودگردان فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، یوسی کوپرویسر، مقام سابق آژانس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی، طی سخنانی گفت: اسرائیل با رهبران فتح و تشکیلات خودگردان که باعث تحریک خشونت شده‌اند، بیش از اندازه ملایم رفتار کرده است.

 

رییس سابق بخش تحقیقاتی آژانس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی در این باره گفت: سخنرانی سال گذشته محمود عباس درباره به خطر افتادن مسجدالاقصی، در واقع راهی بود تا از فلسطینی‌ها بخواهد مقاومت نشان دهند؛ اقدامی که به 5 ماه خشونت با چاقو و زیر گرفتن اسرائیلی‌ها منجر شد.

 

وی با اشاره به اینکه شبکه‌های اجتماعی نیز در تحریک این خشونت‌ها موثر بوده، افزود: اما نخستین و مهمترین عامل تصمیم رهبران فلسطینی در ماه اکتبر بود. آنها به چیزی نیاز داشتند که توجه جهان را به مسأله فلسطین معطوف کند. رهبران فلسطینی دیدند که جهان از مسئله فلسطین خسته شده است. از این رو بود که عباس دو سخنرانی کرد که در یکی از آنها از لزوم انجام کاری برای مسجدالاقصی سخن گفت. او طوری رفتار کرد که همه بفهمند او چه می‌خواهد. عباس درباره لزوم جلوگیری از نفوذ شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی سخن گفت.

 

کوپرویسر اظهار داشت: تعجب‌آور نیست که تاکنون فلسطینی‌ها از نتیجه این تحرکات خرسند هستند و از تداوم آن حمایت می‌کنند./994/ب103/د

ارسال نظرات