۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۳۱۹۸۰۴
آیت الله سبحانی:

اسلام برای دنیا و آخرت انسان برنامه دارد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که یهود می گوید دنیا باید آباد شود و آخرت اهمیت ندارد، گفت: در کتاب های آن ها معاد بسیار کمرنگ است، اسلام هم دنیا و هم آخرت را می خواهد؛ امیرمؤمنان در روایت هر دو جنبه را در نظر می گیرند.
درس خارج اصول آيت الله سبحاني در مسجد اعظم قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در درس خاج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام علی(ع) گفت: حضرت فرمودند عاقل ترین مردم کسى است که در امور زندگی برنامه ریزى کرده و در اصلاح آخرت همت داشته باشد.


وی افزود: مسیحیان واقعی معتقد هستند باید به دنبال معاد رفت و برای دنیا ارزش قائل نشد، البته مسیحیان کنونی برعکس عمل می کنند و مسیحی نیستند؛ مسیحیان واقعی معتقد هستند که مسیح آمده بگوید دنیا ناچیز است و باید به دنبال آخرت رفت.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که یهود می گوید دنیا باید آباد شود و آخرت اهمیت ندارد، اظهار داشت: در کتاب های آن ها معاد بسیار کمرنگ است، اسلام هم دنیا و هم آخرت را می خواهد؛ امیرمؤمنان دراین روایت هر دو جنبه را در نظر می گیرند.


وی ادامه داد: انسان برای زندگی دنیای خود باید به مقدار توانش برنامه ریزی کند، برنامه ریزی وسیع برای درآمد کم سبب بدبختی می شود؛ هستند کسانی که مدت ها در حوزه درس خواندند اما آن را رها می کنند و به جای دیگر می روند چون آرزوهایی دارند که می بینند در روحانیت عملی نیست و به جای دیگر می روند.


این مرجع تقلید با بیان این که انسان باید برای معاد اهتمام بیشتری داشته باشد، ابراز داشت: زندگی این جهان حدود 80 و نهایتا 100 سال است اما زندگی آخرت زندگی ابدی و جاودانه است، مرحوم طباطبایی می فرمود 2 هزار آیه درباره معاد وجود دارد.


وی عنوان کرد: علامه طباطبایی به دوستانش سفارش می کرد که اگر مایل هستند راه سعادت را بپیمایند قبل از خواب شب فکر کند که در طول شب چه حسنات و چه سئیاتی انجام داده است و چه ترک اولاهایی سر زده است./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات