۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۳۱۹۸۰۷

استفاده ارتش صهیونیستی از سیاست «سرزمین سوخته» برای جلوگیری از اسارت نیروها

خبرگزاری رسا ـ فرماندهان ارتش و سرویس های امنیتی رژیم صهیونیستی خطر اسارت دو نفر از نظامیان ارتش را احساس کردند و از همین رو به سیاست سرزمین سوخته متوسل شدند.
نظاميان رژيم صهيونيستي

 
به گزارش خبرگزاری رسا، فرماندهان ارتش و سرویس های امنیتی رژیم صهیونیستی در جریان درگیری های دوشنبه شب گذشته میان نظامیان این رژیم و جوانان فلسطینی در اردوگاه قلندیه واقع در شمال قدس اشغالی خطر اسارت دو نفر از نظامیان ارتش را احساس کردند و از همین رو به سیاست "سرزمین سوخته" متوسل شدند.

 

فرماندهان ارتش صهیونیستی با تشکیل کمیته تحقیق اضطراری برای رسیدگی به حوادث خطرناک اردوگاه قلندیه مانع از بازداشت یا هلاکت نظامیان صهیونیستی شدند.

 

بر اساس سیاست "سرزمین سوخته" نظامیان صهیونیستی در صورت اطمینان از اینکه یکی از نظامیان ارتش به اسارت گرفته شده است، تیم مجری عملیات اسارت را هدف قرار می دهد و مهم نیست که حتی جان نظامی اسیر هم به خطر بیفتد. هدف ارتش صهیونیستی از این اقدام جلوگیری از استفاده مقاومت از نظامیان اسیر صهیونیستی برای اجرای مبادله اسرا است.

 

ارتش صهیونیستی دوشنبه گذشته مدعی شد که دو نظامی این رژیم به اشتباه وارد اردوگاه قلندیه شده اند و در پی این حادثه، اردوگاه مذکور شاهد درگیری های مسلحانه و شدید میان سربازان ارتش صهیونیستی و شهروندان فلسطینی بود و این درگیری ها تا صبح امروز سه شنبه هم ادامه داشت و رسانه های صهیونیستی اعلام کردند که «تنها یک معجزه مانع از اسارت یا کشته شدن نظامیان صهیونیستی در این اردوگاه شد.»

 

روزنامه هاآرتص تاکید کرد که در جریان درگیری های شب گذشته اردوگاه قلندیه دست کم 10 نظامی صهیونیستی از جمله 5 نفر از عناصر گارد مرزی زخمی شدند و یک دستگاه خودروی جیپ نظامی ارتش صهیونیستی هم که حامل سربازان صهیونیستی بود، به آتش کشیده شد و آسیب های جدی به نظامیان حاضر در داخل آن وارد آمد.

 

گفتنی است که در جریان این حمله ارتش صهیونیستی به اردوگاه قلندیه، یک جوان فلسطینی به نام "ایاد سجدیه" به شهادت رسید و چند نفر دیگر هم زخمی شدند./994/ب103/د

ارسال نظرات