۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۳۱۹۸۶۲

مشارکت ایران در پانزدهمین نمایشگاه کتاب اسلامی جاکارتا

خبرگزاری رسا ـ رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی با بیش از صد عنوان ترجمه کتاب به زبان اندونزیایی در پانزدهمین نمایشگاه کتاب اسلامی جاکارتا حضور یافته است.
جاکارتا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پانزدهمین نمایشگاه کتاب اسلامی جاکارتا از شنبه، هشتم اسفندماه، در ورزشگاه «ایستورا سنایان» جاکارتا آغاز شده است و تا یکشنبه، 16 اسفندماه، ادامه دارد.


 
این نمایشگاه از سوی انیس بسوادان، وزیر فرهنگ و آموزش و پرورش اندونزی به صورت رسمی افتتاح شد.


 
وزیر فرهنگ و آموزش و پرورش اندونزی در سخنانی در این مراسم، از برگزارکنندگان این نمایشگاه که برای پانزدهمین‌بار در جاکارتا برگزار می‌شود، تقدیر کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب اسلامی جاکارتا، نقش مهمی در جامعه اندونزی دارد.


 
وی در ادامه گفت: بسیار افتخار می‌کنم که نمایشگاه کتاب اسلامی، برای آگاه‌سازی اندیشه‌های اسلامی و ارتقا و به‌روزرسانی اطلاعات دینی و علمی مردم اندونزی، برگزار می‌شود.


 
انیس بسوادان همچنین گفت: کتاب، همان طور که همه می‌دانند، منبع علم و یک قدرت در زندگی است. (حضرت) علی ابن ابی طالب(ع) هم در این باره فرمود: «علم یک قدرت است».


 
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که با برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها، مردمان و متفکران مسلمان، به اندیشه واداشته شوند.


 
بنا بر اعلام این خبر، در این مراسم افتتاحیه شخصیت‌هایی همچون نصرالدین عمر، امام بزرگ مسجد استقلال جاکارتا، افریزال سینارو، رییس انجمن ناشرین اندونزی، حجت‌الاسلام سیدمرتضی موسوی، رییس مرکز فرهنگی ایران(ICC) و عباس فاموری، سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی، حضور داشتند.


 
در این نمایشگاه بیش از 700 ناشر داخلی و ناشرین آلمانی «فرانکفورت» و رایزنی فرهنگی ایران در جاکارتا (با بیش از صد عنوان کتاب ترجمه شده به زبان اندونزیایی) شرکت دارند./982/ب102/د

ارسال نظرات