۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۳۱۹۸۷۶

چند خبر کوتاه از رادیو معارف

خبرگزاری رسا ـ بررسی اشعار در مدح حضرت زهرا(س) در برنامه ترنم شعر فاطمی، بررسی راز موفقیت در برنامه «شبستان»، بررسی ضرب‌ المثل‌های فارسی در برنامه برنامه زنده «مهربان باشیم»، تدبیر معیشت و مدیریت اقتصاد خانواده در نوروز در برنامه «خانه مهر» از جمله برنامه‌های رادیو معارف است.
راديو معارف

به گزارش خبرگزاری رسا، بررسی اشعار در مدح حضرت زهرا(س) در برنامه ترنم شعر فاطمی، بررسی راز موفقیت در برنامه «شبستان»، بررسی ضرب‌‌المثل‌های فارسی در برنامه زنده «مهربان باشیم»، تدبیر معیشت و مدیریت اقتصاد خانواده در نوروز در برنامه «خانه مهر» از جمله برنامه‌های رادیو معارف است.

 

ترنم شعر فاطمی در رادیو معارف

رادیو معارف به نقد و بررسی اشعار و ادبیات فاخر آیینی در مدح و منقبت کوثر قرآن حضرت زهرا (س) می پردازد.

 

شخصیت و سیره حضرت صدیقه طاهره(س) در آینه وحی،جایگاه آن بزگوار نزد پیامبر اکرم (ص) و امامان معصوم علیهم السلام ، نقش الگویی حضرت زهرا (س) در ابعاد فردی، خانوادگی و اجتماعی؛ سیره عبادی و عرفانی آن حضرت و مدح و منقبت فاطمه زهرا سلام الله علیها در شعر و ادبیات آیینی همچنین ویژگی های شعر فاطمی از موضوعاتی است که برنامه «ترنم » به آن ها خواهد پرداخت.

 

«ترنم» با تلاش گروه فرهنگ و جامعه رادیو معارف به تهیه کنندگی امیرعباس خاقانی و اجرای محمدجواد شرافت جمعه ها ساعت 15 : 1 بامداد از صدای فضیلت پخش و درساعت 11 و 10 دقیقه بازپخش می شود.

 

تا ریشه در آب است، امید ثمری هست

برنامه «مهربان باشیم» رادیو معارف این هفته از گنجور غزلیات مولانا محمد بن خواجه زین‌الدین علی بن جمال‌الدین شیرازی ، متخلص به عرفی شیرازی مصرعی برگزیده و از اهمیت و نقش امید در زندگی سخن می گوید.

 

برنامه زنده « مهربان باشیم » در قالبی اجتماعی معرفتی و با نگاهی متفاوت آموزه های اخلاقی ضرب المثل « تا ریشه در آب است ، امید ثمری هست » را واکاوی می کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آتشین صدف در این برنامه با استناد به آیات نورانی قرآن کریم و تعالیم اهل بیت علیهم السلام مفهوم و مصادیق رجاء و امید به فضل و یاری خداوند متعال را بیان می کند.

 

برنامه زنده « مهربان باشیم » کاری از گروه فرهنگ و جامعه رادیو معارف به تهیه کنندگی محمدحسن جلالی و گویندگی رضا ملایی شنبه تا پنجشنبه ساعت 7 تا 8 صبح از رادیو سراسری معارف پخش می شود.

 

راز موفقیت در زندگی چیست

رادیو معارف در برنامه «شبستان» به طرح رمز و راز موفقیت در زندگی می پردازد.

 

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا درانی کارشناس مباحث اجتماعی در برنامه « شبستان » با نگاه به تعالیم کلام وحی و سیره اهل بیت علیهم السلام افق موفقیت و سعادتمندی در زندگی را برای مخاطبان این رسانه دینی ترسیم می کند.

 

ارائه مباحث اخلاق و عرفان اسلامی،حکایت های کوتاه ، ادعیه و مناجات‌ وگزیده‌ای از سخنان‌ علمای بزرگ دینی از بخش های این برنامه شبانگاهی است که با تلاش گروه فرهنگ و جامعه تمامی ایام هفته بجز سه شنبه و جمعه ساعت 30 : 23 به روی آنتن رادیو معارف می رود.

 

امیرعباس خاقانی تهیه کنندگی و عباسعلی توفیقی اجرای برنامه « شبستان » را بر عهده دارند.

 

تدبیر معیشت و مدیریت اقتصاد خانواده در نوروز

 

برنامه «خانه مهر» رادیو معارف در آستانه نوروز اصول مدیریت اقتصادی خانواده و راهکارهای کنترل هزینه ها را به مخاطبان ارائه می کند.

 

آئین نوروز رسوم و آدابی دارد که هر چند نشاط انگیز است و زندگی را تازه می‌کند اما هزینه هایی را به اقتصاد خانواده تحمیل می کند .اگرمایلید بدانید چگونه می توان درعین رعایت اقتصاد خانواده و مدیریت زمان ، درآمد و هزینه های خانوار ، نوروزی خاطره انگیز و زیبا داشت پنجشنبه 13 اسفند با برنامه « خانه مهر » رادیو معارف همراه باشید.

 

خانم فاطمه حاجی احمدی مشاور وکارشناس مباحث خانواده در این برنامه با نگاه به تعالیم قرآن کریم و توصیه های بزرگان دینی از لزوم توجه به اصل قناعت در زندگی سخن می گوید .

 

تبیین نحوه سازماندهی و مدیریت اقتصادخانه ، تفاوت بین نیازهای واقعی و خواسته ها، همچنین راهکارهای تعادل بین درآمد و هزینه های خانوار از دیگر موضوعاتی است که در این برنامه مطرح می شود.

 

برنامه «خانه مهر» با تلاش گروه فرهنگ و جامعه هر هفته سه شنبه تا پنجشنبه ساعت 9 تا 10 از رادیو معارف پخش می شود. اعظم ایرانی تهیه کنندگی و محبوبه شیرعلی گویندگی «خانه مهر» رادیو معارف را بر عهده دارند./998/604/ب2

ارسال نظرات