۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۳۲۰۱۶۶
آیت الله رضازاده:

آیت الله واعظ طبسی موقعیت حوزوی خود را فدای نظام اسلامی کرد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله رضازاده گفت: اگر آیت‌الله واعظ طبسی بعد انقلاب به آستان قدس رضوی نمی رفت و وارد فعالیت‌های اجرایی نمی‌شد، یکی از اساتید مشهور حوزه می شد چون بسیار خوش بیان بود و به خوبی درس می گفت.
آیت الله واعظ طبسی موقعیت حوزوی خود را فدای نظام اسلامی کرد

آیت الله رجبعلی رضازاده استاد سطح عالی حوزه علمیه و از علمای بزرگ خراسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با ابراز تاسف از فوت آیت الله واعظ طبسی، بیان داشت: درگذشت آیت الله واعظ طبسی را به حوزه علمیه خراسان و مجموعه آستان قدس رضوی تسلیت عرض می کنم؛ بنده بیش از 50 سال با آیت‌الله واعظ طبسی بودم و از ابتدای دوران طلبگی وی را می شناسم.

 

وی افزود: به طور کلی می توانم زندگی وی را در سه دوره خلاصه کنم که دوره اول دوران طلبگی است؛ وی در این دوران شخصی فوق العاده جدی بود اگر پنج طلبه جدی در حوزه آن زمان مشهد می شناختم یکی از آنها آیت‌الله واعظ بود که در کار خود جدیت داشت.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه ادامه داد: دوره دوم دوره تدریس و استادی آیت الله واعظ طبسی بود که قبل از انقلاب در حوزه علمیه مشهد درس می گفت که بسیار مورد توجه حوزه بود و درسشان شلوغ، پرجمعیت و مفید بود.

 

آیت الله رضازاده گفت: دوره سوم زندگی آیت الله واعظ طبسی، دوران پس از انقلاب و مدیریت در آستان قدس رضوی بود که معتقدم وی مدیری کم نظیر و در عین حال شخصی امین در مجموعه مدیریتش بود.

 

وی افزود: به طور کلی در تمام این سه دوره، فردی متدین بود که با عقیده کار می کرد و هیچگاه خلاف عقیده خود حرکت نمی کرد چه در ایام طلبگی یا استادی یا مدیریت آستان قدس رضوی که در هر کاری با عقیده صحبت می کرد.

 

استاد سطح عالی حوزه خراسان بیان داشت: یکی از خصوصیات و صفات بارز آیت الله واعظ طبسی سعه صدر بود که اگر می دانست کسی روی عقیده و باور هرچند بر علیه وی حرفی می زد و یا کاری می کرد عکس العمل نشان نمی داد.

 

آیت‌الله رضازاده افزود: در هر صورت خداوند بر درجاتشان بیفزاید؛ معتقدم اگر آیت‌الله واعظ طبسی بعد انقلاب به آستان قدس رضوی نمی رفت یکی از استادان مشهور حوزه می شد چون بسیار خوش بیان بود و درس خوبی می گفت، وی بعد از قبول تولیت آستان قدس رضوی چون فرصتی نبود به عنوان مدیر مطرح شد و خدمت می کرد.

 

وی ادامه داد: آیت الله واعظ طبسی همان طور که بیان شد فردی متدین بود که با عقیده صحبت می کرد و سعه صدر داشت و اصلا حس انتقام جویی در ایشان وجود نداشت.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه بیان کرد:‌ امیدوارم خداوند عالم آیت‌الله واعظ طبسی را با اولیاء خودش محشور کند و وی مشمول عنایت خاصه امام رضا(ع) قرار بگیرد؛ بنده مجدد به حوزه های علمیه شیعه و حوزه علمیه خراسان و مجموعه استان قدس رضوی و بیت آن مرحوم و بازماندگان وی تسلیت عرض می کنم./933/302/ب1

ارسال نظرات