۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۳۲۰۵۷۰
مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد جنوب کرمان:

کانون های فرهنگی هنری مساجد مکان مقدسی برای اشاعه فرهنگ اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد جنوب کرمان گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به دلیل واقع شدن در مکان مقدسی چون مسجد محل مناسبی برای اشاعه فرهنگ اسلامی و خط مقدم جبهه مقابله با تهاجم فرهنگی و جریان نفوذ در جامعه ایران اسلامی هستند.
راوند

حجت الاسلام مسعود راوند، مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد جنوب کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره توجه به کانون های فرهنگی هنری مساجد، اظهار کرد: دبیرخانه کانون‌های مساجد در سطح جنوب کرمان، در زمینه های مختلف به فعالیت پرداخته است، بنابراین سرمایه انسانی کانون های فرهنگی هنری، بستری بسیار ارزشمند است که می توان از این ظرفیت در جهت برنامه های متنوعی استفاده کرد و موجب ایجاد تحول در سطح منطقه شود.


وی اجرای طرح قرآنی 1449، ثبت 584 مکان طرح طلاوت نور، توزیع 1500 جلد قرآن در میان کانون های فرهنگی هنری، برگزاری مسابقه اذان و برنامه سیری در نهج البلاغه را از جمله برنامه های حوزه قرآن و عترت دانست.


حجت الاسلام راوند بیان کرد: بزرگداشت امامزادگان، جشن ضامن آهو در دهه کرامت، برگزاری کلاس های اوقات فراغت در 350 کانون فرهنگی هنری، توزیع بیش از 4 هزار جلد کتب در کتابخانه های کانون ها، ثبت و ساماندهی 25 گروه سرود، برگزاری یادواره شهید مدافع حرم پرویز میرانی در جازموریان بخش زهکلوت، برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان، شناسایی و ثبت 10 نشریه فرهنگی و دینی در کانون های فرهنگی هنری و اختصاص سرانه 99 میلیون ریال از دیگر برنامه های حوزه فرهنگی هنری است.


مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد جنوب کرمان تصریح کرد: در بخش آموزش اقداماتی همچون اعزام 55 نفر آقا و خانم به دوره اندیشه های آسمانی، اعزام مدیران کانون های فرهنگی هنری در دوره کشوری سراج ویژه کانون های تخصصی، آموزش مدیران جدیدالتاسیس از دیگر فعالیت های کانون های مساجد جنوب کرمان است.


وی در بخش دیگری از سخناننش یادآور شد: یکی دیگر از حوزه هایی که فعالیت های مفیدی در سطح جنوب کرمان داشته است، حوزه توسعه و ساماندهی است و فعالیت هایی همچون معرفی و صدور مجوز 17 کانون فرهنگی هنری جدید التاسیس، انعقاد تفاهم نامه همکاری با دانشگاه علوم پزشکی و اداره ورزش و جوانان، کمیته امداد، اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان، انجام طرح سطح بندی کانون ها در سامانه مربوطه، برگزاری سوگ نماییش های عاشورایی با استقبال 4 هزارنفری مردم و کتابت صحیفه سجادیه و رونمایی از آن در کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در دستور کار داشته است.


حجت الاسلام راوند با بیان این که کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خط مقدم مبارزه با تهاجم فرهنگی هستند، ابراز کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به دلیل واقع شدن در مکان مقدس مسجد محل مناسبی برای اشاعه فرهنگ اسلامی و خط مقدم جبهه مقابله با تهاجم فرهنگی و جریان نفوذ در جامعه ایران اسلامی محسوب می شوند.


مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد جنوب کرمان اضافه کرد: امروز نیاز جامعه بشریت معنویت است و این مهم جز از طریق پایگاه مهم مسلمین یعنی مساجد میسر نیست؛ و کانون‌ های مساجد با اقدامات و فعالیتهای مختلف و متنوع فرهنگی هنری زمینه رشد و ترقی فرهنگ‌های اسلامی ومعنوی را بین اقشار مختلف جامعه بویژه جوانان فراهم آورده و باعث جذب حداکثری جوانان به مساجد می شود.


حجت الاسلام راوند ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند «پدید آوردن هویتی به نام مسجد نخست در قبا وسپس در مدینه از پرمغزترین ابتکارهای اسلام در آغاز تشکیل جامعه اسلامی است و در مسجد اسلامی، شور و بهجت عبادت خالص با نشاط زندگی پاک و خردمندانه و سالم، در هم می‌آمیزد و فرد و جامعه را به طراز اسلامی آن نزدیک می‌کند، هیچ‌ یک از ما نباید و نمی‌توانیم خطری را که از کمبود مسجد یا ضعف و نارسایی مساجد، جامعه و جوانان و خانواده ها و نسل‌های آینده را تهدید می‌کند، غافل بمانیم».


وی افزود: به مناسبت 18 اسفند که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور در تقویم کشور به ثبت رسمی رسیده و از همه بزرگوارانی که در این یک ساله در خدمت رسانی به کانون های فرهنگی هنری مساجد همواره حامی و مشوق کانون های مساجد بوده اند، تقدیر و تشکر کرد./9709/302/ب2

ارسال نظرات