۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۲۰۶۶۳
در شماره 157 ماهنامه شمیم یاس می‌خوانیم؛

مرجعیت دینی و فرهنگی حضرت زهرا

خبرگزاری رسا ـ شماره 157 ماهنامه اجتماعی، سیاسی، فرهنگی شمیم یاس از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران منتشر شد.
شميم ياس

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یکصد و پنجاه و هفتمین شماره ماهنامه اجتماعی، سیاسی، فرهنگی شمیم یاس ویژه اسفند‌ماه 1394 به مدیرمسؤولی مصطفی رنجبر شیرازی از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران چاپ و روانه بازار شد.

 

در این شماره می‌خوانیم: «روز تربیت اسلامی»، «تولید ملی خودکفایی علمی»، «مرجعیت دینی و فرهنگی حضرت زهرا سلام‌الله علیها»، «خرافه و خرافه‌ستیزی»، «ماچوئیسم و تمدن غرب» و «تنبیه کودک».

 

در بخشی از این ماهنامه با عنوان مرجعیت دینی و فرهنگی حضرت زهرا سلام‌الله علیها آمده است: «در این‌که حضرت زهرا سلام‌الله علیها در جامعه آن روز مورد مراجعه مردم بود و در امور مختلف اجتماعی نقش داشته شکی نیست؛ تأکیدهای مکرر گفتاری و رفتاری پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به مسلمانان درباره مقام و موقعیت ممتاز حضرت زهرا سلام‌الله علیها در اسلام و ایمان و معرفت، او را به درجله‌ای از مرجعیت برای مردم رسانده بود که منزل ایشان را پناهگاه زنانی قرار داد که به آنجا رفت و آمد می‌کردند. مردم به نزد او می‌آمدند تا از دریای علم و معرفتش استفاده کنند و چیزهای تازه بیاموزند.

 

امام حسن عسکری علیه‌السلام می‌فرماید: زنی به حضور حضرت فاطمه سلام‌الله علیها رسید و عرض کرد: من مادری ناتوان دارم که نسبت به مسائل نمازش دچار مشکل شده مرا نزد شما فرستاده تا آن را بپرسم. حضرت به پرسش او پاسخ داد.

 

او مسأله دیگری پرسید و جواب گرفت و تا ده پرسش را مطرح کرد و حضرت نیز پاسخ دادند. آن زن نیز از این‌که پرسش‌هایش زیاد شد، خجالت کشید و عرض کرد: ای دختر پیامبر! شما را زحمت نمی‌دهم. حضرت فرمود: هر موقع خواستی بیا و سؤالاتی که برایت پیش آمده بپرس».

 

در بخش دیگری از این ماهنامه موضوعاتی همچون «مبانی قرآنی خطبه حضرت زهرا سلام‌الله علیها در زمینه اخلاق و تربیت»،«گنجینه»، «کودک و اسباب‌بازی»، «پیوند پوچ»، «آیین مهرورزان»، «اخبار مرکز» «خواندنی» و «زنانه» به چشم می‌خورد.

 

در بخش دیگری از ماهنامه با موضوع کودک و اسباب بازی می‌خوانیم: «بازی‌کردن روشی است تا کودک به وسیله آن بتواند دنیای اطرافش را بهتر بشناسد، البته باید بدانید که کودک برای بازی‌کردن از هر پنج حس خود(بخصوص در سال اول تولد) استفاده می‌کند. کودک در این میان با خودش فکر می‌کند اگر این را بکشم چه اتفاقی می‌افتد؟ یا اگر آن را هُل بدهم چه چیزی رخ می‌دهد؟ یا اگر آن را پرت کنم چه صدایی از خودش می‌دهد؟

 

جست‌وجو در محیط اطرافش، هسته مرکزی بازی‌هایش را تشکیل می‌دهد. البته به خاطر داشته باشید که حتی پرت کردن لیوان آب به روی زمین و اتفاقی که شاهد آن است(منظور ریختن آب روی زمین یا شکستن لیوان) برای او تجربه‌ای ارزشمند و جالب است. با بزرگ‌تر شدن کودک، نوع بازی‌های او نیز تغییر می‌کند، پیچیده‌تر و تخیلی‌تر می‌شود. او با بازی‌کردن در این زمان می‌تواند به حس استقلال، اعتماد به نفس، خلاقیت یا مهارت حل مسأله دست پیدا کند».

 

شماره 157 ماهنامه اجتماعی، سیاسی، فرهنگی شمیم یاس ویژه اسفند‌ماه 1394 به مدیرمسؤولی مصطفی رنجبر شیرازی از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در 64 صفحه و با قیمت 2000 تومان منتشر شده است./907/ن602/ق

ارسال نظرات