۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۳۲۰۸۴۹
کارشناس مسائل دینی:

دولت فکری برای فرهنگ در جامعه بکند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام اعتمادی با اشاره به این که دولت باید فکری برای فرهنگ در جامعه بکند، گفت: فرهنگ سازی در جامعه ضعیف شده و مدارس هم کاری برای دانش آموزان در امر فرهنگ نمی کنند.
تربيت ديني فرهنگ اسلامي

حجت الاسلام سعید اعتمادی کارشناس مسائل دینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: مردم متأسفانه نگاهشان در امور دنیا به افراد دارای مقام شده است.

 

وی افرود: انسان باید در دنیا اهل بیت را الگوی خود قرار دهد و زمانی زندگی حوبی را دارا می‌شود که به سخنان اهل بیت عمل کند و زندگی را بر اساس رهنمودهی آن ها بسازد.

 

حجت الاسلام اعتمادی با بیان این که هجمه های فرهنگی جان جوانان را به خطر انداخته است، اظهار داشت: دشمن برای از بین بردن دین تک تک افراد برنامه ریزی کرده است که مردمان ایران باید با بصیرت کامل در برابر دشمن بایستند تا دین خود را نفروشند.

 

وی ابراز داشت: یکی از ضعف های جوان ایرانی این است که با وسائل ارتباطی درگیر بوده و مدیریت صحیحی را از این وسائل ندارند.

 

استاد حوزه علمیه با توجه به این که پدر و مادر نقش اساسی در تربیت بچه های خود دارند، یادآور شد: یکی از راه های انگیزه دینی در بچه ها این است که پدر و مادر از زمان بچگی، فرزندان خود را با دین اسلام آشنا کنند.

 

وی بیان داشت: تربیت اسلامی باید از زمانی شکل گیرد که بچه در رحم مادر بوده زیرا مادری که بچه خود را از همان زمان بارداری تربیت دینی کند و برای آن در زمان بارداری قرآن بخواند، دیگر فریب دشمن را نمی خورد.

 

حجت الاسلام اعتمادی با اشاره به این که پیوند خانه و مسجد می تواند در تربیت فرزند نقش زیادی داشته باشد، ابراز داشت: والدین باید فرزندان خود را با مسجد مأنوس کنند زیرا محیط مسجد، از بچه یک فرد سالم تربیت می کند.

 

وی تأکید کرد: خانواده ها نباید با فقر اقتصادی دین خود را فراموش کنند و به دین خود عمل نکنند زیرا انسان باید در زندگی خود برای امر و معاش خانواده، تلاش و کوشش کند تا سبب نشود که تمام مشکلات را به دین برگردانیم.

 

کارشناس مسائل دینی با بیان این که اعتقادات مردم از روحانیان سرچشمه می گیرد، اظهار داشت: روحانیان در مساجد بحث هجوم دشمن را در سخنرانی های خود مطرح کنند و مردم را از برنامه های دشمن برای از بین بردن دین اسلام، با خبر کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: تمام نهادها همچون سازمان تبلیغات، وزارت ارشاد و حوزه های علمیه باید برای بحث فرهنگ، برنامه ریزی داشته باشند تا جوانان ما فریب دشمن را نخورند.

 

حجت الاسلام اعتمادی با اشاره به این که دولت فکری برای فرهنگ در جامعه بکند، اظهار داشت: فرهنگ سازی در جامعه ضعیف شده و مدارس هم کاری برای بچه ها در امر فرهنگ نمی کنند و تمام فکر خود را در درس گذاشته اند در صورتی که اخلاق اسلامی مهم تر از درس است.

 

وی در پایان گفت: مردم تفکر خود را نسبت به اسلام درس کنند زیرا تمام اشتباهات مردم از غفلت در دین سرچشمه می گیرد./9707/302/ب1

ارسال نظرات