۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۳۲۰۹۰۲
مخالفان تمدید برنامه پنجم توسعه؛

تمدید برنامه پنجم نیازمند تعیین سقف تمدید است

خبرگزاری رسا ـ نمایندگان مخالف تمدید برنامه پنجم توسعه زمان بر بودن تدوین برنامه ششم را دلیلی بر مخالفت خود اعلام کردند.
مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرگزاری رسا، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در نشست علنی امروز  مجلس شورای اسلامی در مخالفت با تمدید برنامه پنجم توسعه گفت: تدوین برنامه ششم نیازمند زمان و بحث و بررسی است. با توجه به اینکه بنا به هر دلیلی برنامه پنجم مبنا قرار گیرد در این صورت باید یک پروسه و سقف زمانی برای تمدید برنامه پنجساله لحاظ شود.

 

ابوذر ندیمی به عنوان مخالف دوم گفت: برخی نمایندگان محترم مجلس مکررا به دولت ایراد می‌گیرند که به تعهدات قانونی خود در تدوین برنامه ششم توسعه عمل نکرده است. آیا مطرح کردن مدام این ایرادات مشکلی از جامعه حل می‌کند؟ ایراد گرفتن مشکلی را حل نخواهد کرد.

 

وی در ادامه گفت: برنامه یعنی برای دولت و مجلس ریل گذاری شود تا کشور به شکل صحیحی توسعه پیدا کند، اینکه گفته شود نمایندگان تنها به فکر تعطیلات و امور خود هستند برازنده مجلس شورای اسلامی نیست. دولت برنامه ارائه داده است و ما با بررسی فشرده می‌توانیم آن را با انجام اصلاحات مورد نیاز تصویب کنیم.

 

نادر قاضی پور به عنوان مخالف سوم گفت: مشکل مردم ما،‌ مشکل معیشت است که همه نمایندگان روی آن اتفاق نظر دارند. در برنامه پنجساله توسعه با فرامین مقام معظم رهبری می‌بایست دولت برنامه ارائه می‌کرد. متاسفانه ظرف چند سال گذشته فاصله طبقاتی افزایش یافته است. انتظار این بود که دولت برنامه ارائه دهد نه اینکه نمایندگان ملت برنامه تدوین کنند. با تمدید برنامه پنجم توسعه کشور 6 سال به عقب بازمی‌گردد./858/د102/ج

ارسال نظرات