۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۳۲۱۳۷۷

نویسنده مصری از سکوت محافل عربی درباره تجاوز به عربستان به یمن انتقاد کرد

خبرگزاری رسا ـ نویسنده مصری با تقدیر از نیروهای مسلح و کمیته های مردمی قهرمان یمن که از مرزهای این کشور در مقابل متجاوزان و گروه‎های تروریستی دفاع می کنند، از سکوت محافل عربی بین المللی در باره جنایات عربستان در یمن انتقاد کرد.
سنجاب

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ابراهیم سنجاب، نویسنده مصری در نشست سیاسی جبهه اطلاع رسانی و فرهنگی در استان الحدیده تحت عنوان' اشکالات تصمیم عربی و ضرورت مقابله با تجاوز صهیونیستی - آمریکایی - عربستانی گفت: مردم یمن دارای قدیمی ترین تمدن های تاریخی جهان هستند.


نویسنده مصری تاکید کرد، مردم یمن بسیار مظلوم واقع شده اند و بدون هیچ دلیلی به وسیله عربستان بمباران می شوند و خون آنها به خاطر برنامه ها و توسعه طلبی های جهانی مباح شده است.


وی با انتقاد از سکوت اتحادیه عرب و جهان در برابر ظلمی که به مردم یمن می شود، آن را دلیل واضحی برای توسعه طلبی های جهانی و عربی دانست که در یمن به دلیل موقعیت راهبردی آن در حال انجام است.


در این نشست، 'محمد عیاش قحیم' معاون دبیرکل شورای محلی و 'علی قشر' معاون امور فرهنگی استان الحدیده ضمن محکوم کردن تجاوز عربستان به یمن، تخریب زیر ساخت ها، دانشگاه ها، کارخانه ها و کشتار مردم بی گناه را جنایتی نابخشودنی دانستند.


عربستان سعودی با همدستی برخی کشورهای عربی و همراهی آمریکا٬ از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه این کشور همسایه خود آغاز کرد تا «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابی های یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.


براثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله شمار زیادی از زنان و کودکان شهید یا زخمی شده و ده ها هزار نفر دیگر نیز آواره و بیشتر تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است./982/ب103/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات