۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۳۲۱۴۰۷

واکنش الازهر به ادعای عدم وجود مسجد الاقصی در قدس

خبرگزاری رسا ـ الازهر مصر به ادعای برخی جریان‌ها مبنی بر نبود مسجد الاقصی در قدس و یا عدم وقوع معراج پیامبر اکرم(ص) واکنش نشان داد.
الازهر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، الازهر مصر و موسسه‌های وابسته به آن نظیر هیأت کبار علمای الازهر ادعای برخی جریانهای فکری این کشور مبنی بر اینکه مسجد الاقصی در قدس نبوده و این شهر دارای تقدس نیست را به شدت محکوم کرد.


به تازگی برخی از جریان‌های فکری در مصر مدعی شدند که وجود مسجد الاقصی در قدس توهم بوده و این مسجد در شبه جزیره سینا قرار داشته و واقعه معراج برای موسی (ع) اتفاق افتاده و اسراء و معجزه بودن آن برای پیامبر اسلام ثابت نیست.


الازهر امروز پنجشنبه در بیانیه‌ای تاکید کرد که این ادعاها باطل بوده و اجماع علما و مسلمانان مبنی بر وجود مسجد الاقصی در قدس یا حادثه معراج در اثبات اعجاز پیامبر در طول تاریخ خط باطلی بر اینگونه سخنان است.


این بیانیه با هشدار به مردم خاطر نشان کرد که باید در برخورد با سخنان دروغین و ادعاهای باطل دقت کافی شود و رسانه‌ها نیز در انتشار چنین اخباری تقوای الهی را رعایت کنند.


این بیانیه افزود: الازهر مصر همواره تلاش خود را برای ترویج الگوی علمی اعتدالی به عنوان پاسبان اندیشه امت اسلامی و فرهنگ اصیل مردمی انجام داده و در مقابل هرگونه فکر و اندیشه ناصحیح با هدف تخریب وجهه اسلام و مقدسات اسلامی ایستادگی خواهد کرد./981/ب902/د

ارسال نظرات