۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۳۲۱۴۲۷
اندیشمند شیعه مصر خواستار شد؛

الازهر فتوای حرمت کشتار میان اهل تسنن را صادر کند

خبرگزاری رسا ـ اندیشمند شیعه مصر با اشاره به سخنان شیخ الازهر تاکید کرد که اگر الازهر در سخنان خود صادق است فتوای حرمت کشتار میان اهل سنت از سوی یکدیگر را صادر کند.
احمد راسم النفيس انديشمند شيعه مصر
 
به گزارش خبرگزاری رسا، احمد راسم النفیس اندیشمند شیعی مصر در مقاله‌ای به بررسی و تحلیل سخنان احمد الطیب شیخ الازهر مصر مبنی بر صدور فتوای حرمت کشتار شیعیان از سوی اهل سنت و حرمت قتل اهل سنت از سوی شیعیان پرداخت.
 
النفیس در این مقاله می‌نویسد: علت شادی و خوشحالی برخی افراد زمانی که شیخ الازهر مصر سخنانی تکراری، فاقد راهبرد و به دور از اعتقاد خویش مبنی بر تشکیل نشستی میان علمای شیعه و اهل سنت برای صدور فتوای قتل هریک به دست دیگری قابل درک نیست.
 
وی افزود: تابستان سال گذشته و همزمان با پایان یافتن ماه مبارک رمضان احمد طیب یکی دیگر از سخنان جنجالی خود را با همین مضمون بیان کرد. پس از آن در کنفراس مجمع جهانی اهل بیت (ع) حضور یافتم و به دوستان گفتم که اگر این مرد در سخنان خود صادق بود ساده‌ترین راه را برای این امر انتخاب می‌کرد که همان بازنشر فتوای شیخ شلتوت به جای پذیرش اندیشه‌های مارکسیستی محمد عماره است.
 
تحلیلگر سیاسی مصر با اشاره به اعتقاد برخی افراد مبنی بر بی اطلاعی شیخ الازهر از مسائل جهان اسلام خاطر نشان کرد: تنها چند ساعت پس از مطرح شدن موضوع نشست علمای شیعه و سنی بسیاری از افراد فاقد بصیرت به حمایت و جانبداری کردن از این مساله پرداختند در حالیکه نسبت به خطر رفتارهای خود غافل ماندند چرا که احمد طیب با طرح چنین موضوعی به دنبال پوشاندن اشتباه خود در حمایت از نقشه‌های عربستان سعودی است.
 
النفیس ادامه داد: احمد طیب در دیدار با فواد معصوم رییس جمهور عراق بار دیگر با پرداختن به موضوع نشست، ادعایی خطرناک‌تر و ناباورانه‌تری را مطرح ساخت و گفت که الازهر مصر تا به امروز هیچ تروریست و یا فرد قاتل و جانی را فارغ التحصیل نکرده است.
 
وی اظهار داشت: شیخ الازهر خواستار صدور فتوای حرمت قتل میان شیعیان و اهل سنت شد اما در واقع احمد طیب باید با برادران خود که سران فتنه و گمراهی هستند، نشسته و فتوای حرمت کشتار اهل سنت به دست برادران اهل سنت را صادر کنند که این امر بسیار بهتر و شایسته‌تر است./981/بب902/د
ارسال نظرات