۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۰
کد خبر: ۳۲۱۴۷۱
حجت‌الاسلام حسینی قمی:

علما مبانی دین را در جامعه نهادینه کنند

خبرگزاری رساـ حجت الاسلام حسینی قمی با بیان این که باور دینی کم شده است، گفت: امروز اطلاعات دینی زیاد است اما باور دینی کم است، بنابراین عالمان دینی باید مبانی دینی را باور داشته باشند و آن ها را در بین مردم نهادینه کنند.
حجت الاسلام حسيني قمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با دهه فاطمیه مراسم بزرگداشت هفتمین روز درگذشت آیت الله واعظ طبسی با حضور مسؤولان شهری و مردم ولایی امشب در حسینیه و کتابخانه  امام رضا(ع) برگزار شد.

 

حجت الاسلام حسینی قمی، استاد حوزه علمیه در این مراسم، علما را وارثان انبیا و اهل بیت(ع) دانست و به تبیین انتظارات انبیا از عالمان دینی پرداخت.

 

وی با اشاره به زیارت امین الله اهل بیت را معیار اعمال انسان ها دانست و گفت: در زیارت امین الله خطاب به امیرمومنان حضرت علی(ع) می گوییم «السلام علیک یا میزان الاعمال»؛ این فراز به این مطلب اشاره دارد که اهل بیت(ع) میزان و معیار اعمال انسان ها هستند.

 

حجت الاسلام حسینی قمی به توصیه انبیا برای نزدیک شدن به علمای شاخص اشاره و اظهار کرد: در روایت های مختلف شاخصه های عالمان دینی تبیین و به انسان ها توصیه شده است که خود را به عالمان دارای این ویژگی ها نزدیک کنند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به شاخصه هایی که پیامبر (ص) برای عالمان برشمرده و توصیه کرده است که خود را به آن ها نزدیک کنید، اشاره و خاطرنشان کرد: دعوت از کبر به خضوع، دعوت به نزدیکی به خدا، هدایت از ریا به اخلاص، و عدم تمایل به دنیا و زهدورزی از ویژگی های عالمان دینی است که انبیا به آن ها اشاره کرده اند.

 

وی با بیان این که مشکل ما این است که باور دینی‌مان کم است، گفت: امروز اطلاعات دینی زیاد است اما باور دینی کم است بنابراین عالمان دینی باید مبانی دینی را باور داشته باشند و آن ها را در مردم نهادینه کنند.

 

حجت الاسلام حسینی قمی گام برداشتن برای خدا را از ویژگی های مردان خدا دانست و گفت: اگر انسان برای خدا قدم برداشت و همه زندگی فقط برای خدا باشد، خداوند نیز بهترین مصلحت را برای انسان به جود می آورد که  این زندگی مردان خدا است.

 

این استاد حوزه افزود: جامعه به عالمانی نیاز دارد که مردم را از شک به یقین و از عداوت به خیر خواهی و نصیحت دعوت کنند.

 

وی با بیان این که آیت الله واعظ طبسی همه ویژگی های عالم دینی را دارا بود، گفت: برای درک این که این بزرگوار همه ویژگی های عالم دینی را دارد باید به پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب توجه کرد که به تمام این جهات اشاره شده است.

 

حجت الاسلام حسینی قمی خاطرنشان کرد: اگر مردم از درگذشت آیت الله طبسی تأسف داشتنند به این خاطر بود که احساس می کردند عالمی را با این ویژگی ها از دست داده اند که زبان خیرخواهی داشت، به دنبال صلح و خیرخواهی و ایجاد محبت در جامعه بود./1310/202/ب1

ارسال نظرات