۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۳۲۱۴۹۰
آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به آزمایش موفقیت آمیز موشکی سپاه:

ایران اسلامی اهل مذاکره است اما از امنیت خود کوتاه نیامده و نخواهد آمد

خبرگزاری رسا ـ خطیب نماز جمعه تهران با بیان این‌که مسأله برجام نشان داد که ایران اسلامی اهل مذاکره است، اما در عین حال باید امنیت خود را حفظ کند، گفت: آنها که از آزمایش موشک‌های قیام و قدر، اینچنین عصبانی می‌شوند باید بدانند که ایران اسلامی برای امنیت خود این آزمایش‌ها را انجام می‌دهد.
نماز جمعه تهران به امامت آيت الله امامي کاشاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران از مردم آگاه، بصیر و فهیم ایران که در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی شرکت کردند تشکر کرد و این حضور پرشور و استقبال از صندوق‌های رأی را تهدیدی برای دشمنان اسلام و ایران خواند.
 
امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به شأن مجلس خبرگان رهبری، به تبیین اهمیت حاکم و حکومت اسلامی در جهان امروز پرداخت و گفت: براساس روایات فراوان حکومت در عصر ائمه اطهار‌(ع) با امام و حجت خدا است اما در عصر غیبت، فقیه جامع الشرایط، رهبری حکومت اسلامی را برعهده دارد.
 
وی با بیان این‌که در دنیای امروز می‌توان به اهمیت مسأله حکومت پی برد، اظهار داشت: در دنیایی که رؤسای دولت‌ها و کشورها به ملت‌های خود ظلم می‌کنند، اموال مردم را به غارت برده و مردم خود را بیچاره کرده‌اند و حتی افرادی که به اصطلاح پایبند رفاه ملت خود هستند اما ملت‌های دیگر را استثمار می‌کنند، اهمیت حکومت اسلامی به وضوح مشخص می‌شود.
 
آیت‌الله امامی کاشانی خواستار بررسی اوضاع کشور ایران از زمان امام راحل تا به امروز که رهبری آن را حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به عهده دارد شد و گفت: تأکید رهبر معظم انقلاب بر پایبند بودن به حقوق، فرهنگ، دین و اقتصاد مردم و ترغیب سه قوه به رشد اخلاق، علم و اقتصاد در جامعه، برخواسته از هویت حاکم در عصر غیبت امام معصوم‌(ع) است.
 
دشمنان جرأت تهاجم به کشور ایران را ندارند
وی با بیان این‌که فقیه جامع الشرایط رهبری جامعه را در دوران غیبت کبری به عهده دارد، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با مجلس خبرگان توصیه می‌کنند که بعد از من مراقب باشید فردی را انتخاب کنید که پایبند به ملت‌، انقلاب و علم باشد و اصل اقتصاد مقاومتی را بیان می‌کنند تا ملت بتواند خود را نشان دهد و بتواند بگوید تمدن اسلام چگونه است.
 
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اهمیت مسأله علم، پیشرفت و شتاب آن، اظهار داشت: موشکی که امروز دنیا از آزمایش آن در وحشت افتاده و اظهار نگرانی و ناراحتی می‌کند براساس حرکت علمی در کشور رخ داده است؛ با حرکت دنیا علیه نظام جمهوری اسلامی مگر ملت و کشور ایران می‌تواند برای حفظ امنیت خود کاری نکند.
 
آیت‌الله امامی کاشانی تصریح کرد: دشمنان همواره برای نابودی انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی و شیطنت می‌کنند اما جرأت اقدام عملی ندارند چراکه این مملکت از نظر حماسه و شجاعت مردم از یک طرف و از سوی دیگر پیشرفت‌های علمی و قدرت نظامی، جرأت نفس کشیدن را از آنان در داخل کشور گرفته است.
 
ایران اسلامی اهل مذاکره است اما به امنیت خود اهمیت می‌دهد
وی افزود: آنها که از آزمایش موشک‌های قیام و قدر اینچنین عصبانی می‌شوند باید بدانند که ایران اسلامی برای امنیت خود این آزمایش‌ها را انجام می‌دهد، به هیچ‌کجا کاری ندارد و تا به حال هم نشان داده که کاری نداشته است.
 
امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که مسأله برجام نشان داد که ایران اهل مذاکره است، اما از طرف دیگر باید امنیت خود را حفظ کند، لذا مجبور است به ادوات جنگی اهمیت دهد، گفت: آزمایش موشکی ارتباطی با برجام ندارد و هیچ‌گاه نمی‌شود کشور ایران و رهبر عزیز ما راضی شوند و بخواهند در برابر تهدیدها امنیت خود را از دست بدهند.
 
آیت‌الله امامی کاشانی خاطرنشان کرد: دولتمردان آمریکا که خود اعتراف می‌کنند آزمایش‌های موشکی ایران ارتباطی با برجام ندارد، اما در عین حال برای کشور دندان تیز می‌کنند باید بدانند که ایران پایبند به امنیت خود است.
 
حکومت اسلامی ایران در دنیا تک است
خطیب نماز جمعه تهران اهمیت اقتصاد و رسیدگی به وضعیت معیشت مردم را از دیگر اصول مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: مجلس شورای اسلامی باید قوانینی را به تصویب برساند که به اقتصاد کشور کمک می‌کند.
 
وی رسیدگی به آیین‌نامه‌ها و قوانین، شتاب علمی و توان و قدرت و استقلال در برابر نفوذ بیگانه را مورد تأکید رهبر معظم انقلاب خواند و گفت: حکومت اسلامی ایران با این مشخصات و به سبب نظام اسلامی و رهبری ولی فقیه در دنیا تک است.
 
آیت‌الله امامی کاشانی در بخش پایانی خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با گرامیداشت روز 22 اسفندماه به عنوان روز شهید و تسلیت درگذشت آیت‌الله واعظ طبسی از وی به عنوان فردی بصیر، آگاه، عالم و ولایتمدار نام برد و اظهار داشت: رفتن این شخصیت‌ها برای کشور سبب خسارت است./920/پ201/ج
ارسال نظرات