۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۳۲۱۵۵۴
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان:

جامعه به شدت به فرهنگ ایثار و شهادت نیاز دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان گفت: راه شهادت برای همه کسانی که مجاهدت می کنند همیشه باز است و خداوند در قرآن می فرماید، برای رسیدن به شهادت اولین گام را انسان هاخودشان باید بردارند.
حجت الاسلام حسن انتصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام حسن انتصاریان رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان، جمعه شب در مراسم وداع با 4 شهید گمنام و دو شهید مدافع حرم در جمع مردم کاشان با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و تقارن روز بزرگداشت شهید با ایام فاطمیه گفت: ایام را نمی توانیم جدا از شهدا بدانیم چرا که همه روزها متعلق به شهدا است.

 

وی افزود: اگر یک روز در تقویم کشور به نام روز بزرگداشت شهید به ثبت رسیده است برای این است که ملت ایران بتوانند بیشتر از گذشته از اهداف شهدا آگاه شوند و زمینه مناسب برای ترویج فرهنگ شهید و شهادت، فراهم تر شود.

 

حجت الاسلام انتصاریان با اشاره به جایگاه شهید در قرآن گفت: خداوندقرآن در رابطه با انسان هایی که مبارزه و مجاهده می کنند می فرماید، انسان هایی که در راه ما مبارزه می کنند، ما راه خود را به سوی آنها باز می کنیم و راه هدایت برای آنها باز می شود و آنها ما را که پروردگار آنها هستیم را پیدا می کنند.

 

به گفته وی، بهترین مصداق برای این آیه، این است که شهید را که در بارگاه الهی آرامیده است، از رزق پروردگار عالم استفاده می کند.

 

شهیدی که در راه خدا گام برمی دارد خداوند راه را به او نشان می دهد و سیرعلی الله را تا خدایی شدن ادامه می دهد

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان یادآور شد: شهیدی که در راه خدا گام برمی دارد و مبارزه و مجاهده می‌کند، خداوند نیز راه را به او نشان می دهد و سیرعلی الله را تا خدایی شدن ادامه می دهد.

 

حجت الاسلام انتصاریان افزود: راه شهادت برای همه کسانی که مجاهدت می کنند همیشه باز است و خداوند در قرآن می فرماید، برای رسیدن به شهادت اولین گام را انسان ها ودشان باید بردارند.  

 

شهدا اولین مبارزه را با دشمن داخلی در میدان مبارزه با نفس عماره تجربه می کنند

وی افزود: شهدا اولین مبارزه را با دشمن داخلی در میدان مبارزه با نفس عماره تجربه می کنند و با پیروزی در این میدان به نبرد با دشمن خارجی که برای نابودی اسلام و میهن اسلامی به کشور حمله کرده است می رود.  

 

حجت الاسلام انتصاریان یادآور شد: خداوند در حدیث قدسی می فرماید، انسان را برای خودم خلق کردم و همه اشیای روی زمین را آنچه را که می بیند و آنچه را که نمی بیند برای تو خلق کردم و تو را هم برای خودم خلق کردم، بنابراین شهید کاملا متعلق به خدا و در راه خدا و پیوسته به خدا و نظر کننده به وجه خدا است.

 

وی افزود: اگر می خواهیم جامعه ای زنده و پویا داشته باشیم باید یاد شهدا را در جامعه زنده نگهداریم و این راه ادامه داشته باشد تا نسل های بعدی که می آیند نسبت به فرهنگ شهید و شهادت اطلاعات کافی داشته باشند بنابراین، همانگونه که به فرمان امام راحل بنیاد شهید برای ترویج فرهنگ شهید و شهادت تأسیس شد، روز 22 اسفند نیز برای زنده نگهداشتن یاد شهدا به عنوان روز بزرگداشت شهید نامگذاری شد.

 

وی، زنده نگهداشتن یاد و نام و خاطره شهیدان و تبیین حق عظیم شهدا را یکی از اهداف نامگذاری روز شهید دانست وافزود: شهیدان همیشه زنده تاریخ هستند و باید فرهنگ شهدا را نسل به نسل و سینه به سینه منتقل کرد.

 

امروز ما به شدت نیازمند فرهنگ شهدا هستیم 

وی همچنین احیاء و حفظ و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت را یکی دیگر از اهداف نامگذاری روز شهید اعلام کرد و گفت: امروز ما به شدت نیازمند فرهنگ شهدا هستیم چرا که اسلام و مسلمانان برای مبارزه با دشمن همیشه باید آماده باشند.

 

حجت الاسلام انتصاریان، معرفی و نهادینه کردن روز بزرگداشت شهید را از دیگر اهداف نامگذاری این روز اعلام کرد و گفت: تبیین این اهداف نیازمند برخی تدابیر و سیاست ها برای رسیدن به این اهداف است.

 

رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان اجرای برنامه های جذاب و جدید و ابتکاری و تحولی را یکی دیگر از سیاست های رسیدن به اهداف شهدا دانست و افزود: جامعه ایران، جامعه پویایی است که باید به روز باشدتا بتواند فرهنگ شهید و شهادت را با برنامه روز منتقل کند.

 

حجت الاسلام انتصاریان، تمرکز و اوج گیری برنامه ها از 19 تا 22 اسفند را یکی دیگر از سیاست های رسیدن به اهداف اعلام کرد و گفت: همه ساله برنامه های روز بزرگداشت شهید، از 19 تا تا 23 اسفند گسترش داشته باشد.

 

ترویج فرهنگ شهید و شهادت فراتر از یک نهاد و ارگان و یک گروه است

وی یکی از برنامه های پیش بینی شده دیگر را اولویت بخشی و رسانه ای کردن برنامه ها، استفاده از رسانه ملی و فضای مجازی، نهادینه کردن، مردمی کردن و فراگیرکردن روز بزرگداشت شهدا دانست و گفت: ترویج فرهنگ شهید و شهادت فراتر از یک نهاد و ارگان و یک گروه است، بنابراین باید توسط عموم مردم و به وسیله کلیه دستگاه ها، فرهنگ شهدا ترویج پیدا کند.

 

حجت الاسلام انتصاریان، فراگیر کردن روز بزرگداشت شهدا و نگاه و رویکرد فرهنگ سازی به جای بیلان کاری را از دیگر سیاست های رسیدن به اهداف شهدا اعلام کرد و افزود: فرهنگ شهید و شهادت را نمی توان با بیلان کاری انجام داد بلکه باید عملا برای فرهنگ شهید و شهادت اقدام شود.

 

وی همچنین، تکیه و تأکید بر امور تبلیغی و ترویجی روز بزرگداشت شهدا، بهره وری مناسب با حداقل هزینه و حداکثر نتیجه، عدم ایجاد و توسعه تشکیلات و حداکثر استفاده از امکانات موجود، تمرکز بر نقش رسانه های مکتوب و مجازی، توجه مسؤولین و دستگاه های مختلف و استفاده از ظرفیت های آنها برای شناساندن روزشهید و سوق دادن برنامه های بنیاد شهید به سمت محور قرار گرفتن روز بزرگداشت شهید را از دیگر برنامه ها و سیاست های روز شهید اعلام کرد.

 

حجت الاسلام انتصاریان در پایان اظهارامیدواری کرد، هر سال بهتر از سال قبل بتوانیم درجهت ترویج فرهنگ شهید و شهادت گام های موثری برداشته و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمود، یاد شهدا همیشه باید درفضای جامعه زنده بماند و هر شهید پرچمی برای استقلال و حفظ شرف ملت ایران است، ما نیز باید از راه و منش و روش شهدا استفاده کنیم تا پرچم انقلاب به دست صاحب اصلی آن برسد./1307/202/ب3

 

ارسال نظرات