۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۳۲۱۵۶۹
امام جمعه بهشهر:

فاصله گرفتن از معارف اهل بیت جامعه را به تباهی می کشاند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهشهر، مهم ترین عامل مشکلات امروز جامعه بشری به ویژه جامعه اسلامی را دوری از فرهنگ اهل بیت(ع) دانست و گفت: اگر امت اسلام می خواهد در آرامش و آسایش زندگی کند و به تعالی برسد باید سیره اهل بیت(ع) را در همه بخش های فردی و اجتماعی زندگی نهادینه کند.
امام جمعه بهشهر

حجت الاسلام عربعلی جویباری، امام جمعه بهشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با اشاره به فرا رسیدن فاطمیه دوم از این بانوی نمونه اسلام به عنوان شهیده راه ولایت نام برد و با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س) تا پای جان در دفاع از حریم نبوت و ولایت ایستادگی کرد، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) همواره مایه احساس و آرامش برای پیامبر گرامی اسلام بود.

 

وی با بیان این که جامعه امروز بیش از هر زمانی دیگری نیازمند معرفت فاطمی است، افزود: حضرت فاطمه (س) در راه حقیقت و عدالت به شهادت رسید.

 

امام جمعه بهشهر با بیان این که حضرت فاطمه(س) خداشناس، پبامبر شناس و امام شناس حقیقی بود، بیان داشت: این بانوی نمونه اسلام شخصیتی است که خشم و خشنودی ایشان خشم و خشنودی خداوند متعال است.

 

مسؤول حوزه علمیه بهشهر با اشاره به این که با بیان این که وجود شخصیتی همچون حضرت فاطمه زهرا(س) هم در دنیا و هم در آخرت برای امت اسلامی به ویژه شیعیان مایه افتخار و شفاعت است، ادامه داد: الگو پذیری از شخصیت بزرگی همچون حضرت فاطمه زهرا(س) ما را به سعادت و تعالی حقیقی خواهد رساند.

 

حجت الاسلام جباری با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س) به معنای اتم و اکمل تابع ولایت بودند، افزود: امروز آحاد جامعه اسلامی به ویژه بانوان باید با الگو پذیری از حضرت فاطمه(س) در دفاع از ولایت و رهبری ثابت قدم باشند.

 

وی با اشاره به این که متأسفانه جامعه امروز از سبک زندگی فاصله گرفته است، گفت: دوری از معارف اهل بیت(ع) جامعه را به تباهی و انحراف می کشاند.

 

حجت الاسلام جباری با تأکید براین که سبک زندگی فاطمی باید در همه بخش های جامعه امروز نهادینه شود، تصریح کرد: متأسفانه بخشی از جامعه امروز به جای تأسی از الگوهای دینی به سمت فرهنگ و سبک زندگی غربی متمایل شده اند که این مسأله آسیب زا است.

 

وی با تأکید براین که حضرت فاطمه (س) برای بقا و ماندگاری اسلام ناب تلاش ها و از خودگذشتگی های بسیاری انجام دادند، گفت: امروز مهم ترین وظیفه و رسالت جامعه شیعی تأسی از سیره آن حضرت و تبعیت محض از ولایت و رهبری است تا راهی که ائمه معصومین(ع) آغاز کردند ادامه یابد.

 

امام جمعه بهشهر با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س) سر فصل کتاب آفرینش هستند، گفت: نام و یاد این بانوی نمونه اسلام مایه آبروی هر دو عالم است.

 

حجت الاسلام جباری مهم ترین عامل مشکلات امروز جامعه بشری به ویژه جامعه اسلامی را دوری از فرهنگ اهل بیت(ع) دانست و خاطرنشان کرد: اگر امت اسلام می خواهد در آرامش و آسایش زندگی کند و به تعالی برسد باید سیره اهل بیت(ع) را در همه بخش های فردی و اجتماعی زندگی نهادینه کند.

 

وی با بیان این گه گام برداشتن به سوی اهل بیت(ع) نیاز ما را به دنیا کمتر می شود، گفت: بشریت امروز برای نجات و رهایی خود از بحران های امروز تنها راهش تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) است.

 

مسؤول حوزه علمیه بهشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که اسلام و انقلاب به زن کرامت و عظمت بخشید، افزود: حفظ کرامت و ارزش زن در رعایت عفاف و حجاب است که بانوان جامعه اسلامی باید به این مسأله مهم بیشتر توجه کنند./1317/302/ب1

ارسال نظرات