۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۳۲۱۶۰۶
آیت الله نمازی:

شهدا فرهنگ شجاعت و شهامت را در مکتب علمای دین آموختند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: شهدا فرهنگ شجاعت و شهامت در میدان جنگ و نبرد با دشمن را از فرهنگ توحیدی و در مکتب علمای دین آموختند و از این جهت جایگاه علمای دین از جایگاه شهدا بالاتر است.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه درکاشان، پیش از ظهر امروز در دیدار مدیران کانون های فرهنگی شاهد و ایثارگر استان اصفهان با تسلیت شهادت فاطمه زهرا(س) و تبریک 22 اسفند روز شهید، به چرایی علت اختصاص این همه مقام، جلال، جمال و کمال شهدا اشاره کرد و گفت: روایت است در قیامت به چند گروه از جمله به شهدا اجازه شفاعت می دهند.

 

وی افزود: روایت است، بعد از پیامبر و ائمه معصومین(ع) به چند گروه اجازه شفاعت داده می شود که گروه اول علمای راستینی هستند که مداد آنها و نوشته قلم عالمان دین فضیلتش از شهدا و خون شهدا بالاتر است.

 

آیت الله نمازی با بیان این که حضور جوانان رزمنده در جبهه ها به دلیل توجیه و ارشاد عالمان است، گفت: در دوران دفاع مقدس علمای بزرگ و در رأس آنها امام راحل بود که به جوانان توصیه می کرد برای دفاع از اسلام عازم جبهه ها شوند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان ابراز کرد: یکی از آثار و برکات عالمان دین تربیت شهدا است و شهدا قبل از این که به جبهه ها اعزام شوند در مکتب و محضر علما در مساجد و هیات های مذهبی و نمازهای جمعه تربیت شدند و این گونه نبود که جوانی بدون مقدمه راهی جبهه ها شود.

 

به گفته وی، رزمندگان قبل از اعزام به جبهه ها پیشینه و سابقه حضور در مکتب یک عالم بزرگ را داشته اند و مسأله مرگ برایشان حل شده و انگیزه رفتن به جبهه ها را داشتند و با تمام وجود از رفتن به جبهه استقبال می‌کردند.   

 

آیت الله نمازی گفت: جوانان ما در دوران دفاع مقدس همان شجاعتی را که امیرمومنان داشت و یکه و تنها در برابر همه دشمنان ایستاد، داشتند و از مرگ هراسی نداشتند به طوری که هرگاه قصد بازکردن معبر مین را داشتند از یکدیگر سبقت می گرفتند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد: رزمندگان اسلام فرهنگ شجاعت و شهامت در میدان جنگ را از فرهنگ توحیدی و در مکتب علمای دین دریافت کردند، بنابراین امام راحل یک فقیه و یک مجتهد تمام عیار و یک عالم مجاهدی بود که یک دنیا انسان را تربیت کرد.

 

وی نهضت های امروز در کشورهای اسلامی را بخشی از دستاوردهای قیام امام راحل دانست و افزود: قیام ملت های عراق، افغانستان، پاکستان و همه آزادیخواهان جهان از امواج انقلاب اسلامی است که به دنیا صادر شده است.

 

آیت الله نمازی گفت: نخستین گروهی که در قیامت به آنها اجازه شفاعت داده می شود علما و گروه دوم شهدا هستند که در قیامت خداوند به آنها اذن شفاعت می دهد،  البته شفاعت شهدا در قیامت سهمیه ای است و این گونه نیست اختیارات بی حساب و کتاب داشته باشند و هرکس براساس مقاماتی که دارد کارت سبز شفاعت دریافت می کند.

 

وی افزود: بعد از شهدا به مومنان و صلحا اجازه شفاعت داده می شود تا همسایگان و کسانی را که می شناسند به تعدادی که مشخص شده است شفاعت کنند، حتی افرادی را که اهل توحید نیستند اما به دلیل ثوابی که داشته است می توانند شفاعت کنند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان بیان کرد: رمز چنین جایگاهی را برای شهدا که حتی در دنیا حق شفاعت به آنها داده شده برای این است که شهدا از جان خود که بالاترین و ارزشمند ترین سرمایه آنها است گذشتند و با خون خود نوشتند به غیر خدای یکتا خدای دیگری نیست.

 

آیت الله نمازی گفت: رمز و راز این که خداوند هم دنیا و هم آخرت را به امام حسین(ع) داده است برای این است که امام حسین هرچه را که داشت در راه خدا داد و خدا هم هر آنچه را که در دنیا و آخرت دارد به امام حسین(ع) داده است و ابتکار عمل در روز قیامت در دست امام حسین(ع) است.

 

وی با اشاره به این که اسراری در انقلاب اسلامی وجود دارد که ما از آن بی اطلاع هستیم گفت: راز و رمز این که گاهی اوقات به تدریج و به مرور زمان اجساد مطهر شهدا کشف می شود این است که خداوند عده ای از شهدا را زیر خاک نگه داشته تا هر زمان در جامعه احتیاج شد، آنها را کشف می کند و به جامعه وارد می شوند.

 

به گفته وی، در آستانه ورود شهدای تازه تفحص شده تحولاتی در جامعه رخ می دهد و جریانات سیاسی اختلافاتی در جامعه به وجود می آورند، در چنین برهه ای از زمان شهدا از سوی گروه تفحص کشف می شوند و به شهرها می آیند تا مشکلاتی را که زنده ها به دلیل اختلاف و دعوا با یکدیگر نمی توانند برطرف کنند آنها برطرف کنند.

 

آیت الله نمازی یاد آور شد: این که می گویند شهدا زنده اند شعار نیست چرا که آنها در عالم برزخ شاهد و ناظر اعمال ما و نگران انقلاب هستند و می گویند ما همه چیز خود را در راه اسلام و انقلاب دادیم شما چرا برای به دست آوردن پست و مقام با هم دعوا دارید.

 

وی افزود: شهدا بر کار ما و عملکرد ما احاطه و نظارت دارند و هرکجا که نیاز باشد به ما تذکر می دهند.  

 

آیت الله نمازی گفت: ما هرچه داریم از شهدا داریم و تا می توانیم باید به خانواده های شهدا خدمت کنیم چرا که خدمت به خانواده شهدا شما را مشمول دعای خیر شهدا در عالم برزخ می کند و این افتخار خدمت به خانواده شهدا را حفظ و از این موقعیت استفاده کنید و کار خود را به صورت انقلابی نه به صورت اداری انجام دهید چرا که کار اداری مشخص است اما کار انقلابی ساعت کار نمی شناسد و هر موقع و زمان کار باشد پای کار ایستاده است./1307/202/ب1

ارسال نظرات